Tysiące świadków Jehowy w Szczecinie [wideo, zdjęcia]

Mariusz Parkitny
Kongres Świadków Jehowy w Szczecinie.
Kongres Świadków Jehowy w Szczecinie. Sebastian Wołosz
Udostępnij:
Powodem zjazdu był regionalny kongres Świadków Jehowy, który od piątku trwa w hali Azoty Arena w Szczecinie. Uczestniczy w nim ok. 5 tysięcy osób z całego regionu. Dziś punktem kulminacyjnym był chrzest w wodzie 30 nowych wyznawców.

Kongres obywa się pod hasłem "Lojalnie trwajmy przy Jehowie". Przygotowano prawie pięćdziesiąt wydarzeń omawiających kwestię lojalności. Świadkowie Jehowy przygotowali 35 krótkich filmów, a także 2 filmy pełnometrażowe, które zostaną wyświetlone w sobotę i niedzielę.

- Przygotowany program pomoże uczestnikom dostrzec jak okazywanie lojalności może przyczynić się do budowania silniejszych i bardziej zjednoczonych rodzin. Program sobotni przybliży czego o zachowywaniu lojalności w obliczu cierpień możemy nauczyć się z biblijnej księgi Hioba. Punktem kluczowym programu niedzielnego będzie wykład publiczny zatytułowany „Kiedy lojalna miłość zatriumfuje nad nienawiścią”. Tego dnia wyświetlony też zostanie porywający, pełnometrażowy film o królu Ezechiaszu, który „przylgnął do Jehowy”, gdy osaczyli go wrogowie - tłumaczą organizatorzy.

Dariusz Szczęsny, rzecznik prasowy kongresu dodaje:

„Głęboko wierzymy w to, że lojalność jest istotną częścią każdej zdrowej relacji. Program tegorocznego kongresu z pewnością pomoże wielu osobom zacieśnić więzy z przyjaciółmi, krewnymi, a przede wszystkim z Bogiem. Jesteśmy przekonani, że wszyscy obecni odniosą korzyści z programu - mówi.

Wstęp wolny. Świadkowie Jehowy zapraszają wszystkich — bez względu na wiek. Koszty związane z organizacją takich kongresów są w całości pokrywane z dobrowolnych datków.

Polecamy na gs24.pl:

2. PZU Maraton Szczeciński za nami. Wygrali Paweł Kosek i Ew...

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 41

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Racjonalnie

Świadkowie w wielu wypadkach są szczęśliwi w swojej religii, tak jak dzieci które uwielbiały dawniej baśnie , później ich ekranizacje. 
Potężna machina wydawnicza wprowadza czytelnika w coś rodzaju oszołomienia i 
euforii, dając niekończącą się nadzieje na zaspokojenie ludzkich pragnień , szczęśliwego życia. Dramat polega na dopasowaniu wykładni Pisma Świętego dla potrzeb doktryny, stąd dokonano wielu zniekształceń w tłumaczeniu... Pisma Świętego w przekładzie Nowego Swata.

 

g
gosia
W dniu 09.07.2016 o 23:56, jonatan napisał:

Skąd tylu zidiociałych ludzi się bierze? Wiara katolicka, która od wieków była ostoją polskości, a państwo polskie zaczyna się od przyjęcia chrztu, już tym ludziom nie wystarcza? Coraz bardziej zidiociały naród się robi, skoro tak łatwo importuje różne nowinki, nawet z dziedziny wiary z USA.

Ostoją i chlubą polskości była tolerancja religijna. Niektórym katolikom w tym kraju się wydaje, że tylko oni są normalni. Polecam pomieszkać w kraju, gdzie katolicy, ba chrześcijanie należą do mniejszości religijnej. Poszerza horyzonty.

A
Aga M.-psych z zamiłowania
W dniu 12.07.2016 o 13:51, pan socjolog napisał:

Przykro mi, ze moja wypowiedźtak wzburzyla Pana/Pania "ebed" i aż kipi Pan/Pani negatywnymi emocjami zwlaszcza w ostatnim zdanku. Szczescie dzieci zalezy w wiekszosci od ich rodzicow.Niestety z przykroscia musze stwierdzic, ze dzieci Swiadkow Jehowy juz jako dorosli ludzie sa nieszczesliwi, pelni frustracji wewnetrznych oraz wystepuja ciezkie stany depresyjne, w ktorych nie pomaga nawet dlugoletnia terapia majaca na celu odnalezienia sie w rzeczywistym realnym swiecie.Taka prawda.I dobrze, ze uzyl Pan/Pani sformulowania, ze to "swiadkowie tworza sobie lepszy i ciekawszy swiat" a nie sam Bog tak im mowi, bo to swiadczy, ze jest szansa w Pana/Pani przypadku na polemike o problemie w tolerancyjnym i przyjaznym tonie.Taka PRAWDA.

A ile tych dzieci Świadków Pan, Panie socjolog zna, że twierdzi Pan, że jako dorośli są nieszczęsliwymi ludźmi, sfrustrowanymi oraz przechodzącymi ciężkie stany depresyjne. Wszak wiadomo że wyznanie Świadków Jehowy to tylko 1% społeczeństwa. Czyli jedna osoba na sto osób z problemami emocjonalnymi to Św.J., a co Pan powie na temat 99 pozostałych osób? CZY U NICH RÓWNIEŻ ODNIESIE PAN STAN EMOCJONALNY DO WYZNANIA ? I CZY PRZEDSTAWI PAN TO W PROCENTACH? Czy powie Pan (bo wiadomą jest że Polska jest krajem głównie katolickim), że większość osób (z racji wyznania-oczywiście) z problemami emocjonalnymi -depresje i inne zaburzenia osobowości-są katolikami?  Czy przejdzie to Panu przez usta? Smutne jest to, że jako socjolog jest Pan tak okrutnie stronniczy. Nie widzi Pan tego? Sposób wypowiedzi... przerzucenie ciężaru nienawiści na rozmówcę...Jest Pan sprytnym manipulantem i śmiem powątpiewać w Pańskie wykształcenie - jak to stara się Pan zasugerować poprzez NICK. Zieje Pan jadem do tej grupy społecznej i zabrał Pan głos w tzw "przyjaznym tonie" aby wykazać swoja niechęć. Obrzydliwe to...

A
Aga
W dniu 12.07.2016 o 19:49, Gość napisał:

Pana stwierdzenia że "dzieci SJ już jako dorośli ludzi są nieszczęśliwi" itd. jest warta tyle samo, co moje twierdzenie, że te dzieci jak już dorosną są najwartościowszymi członkami społeczeństwa.Na kpiną zakrawa Pańskie stwierdzenie, ze chce Pan prowadzić tolerancyją i przyjazną rozmowę po napisaniu gebelsowskiego paszkwilu parę dni temu, sprowadzającego się w istocie do pochwały tzw. rozpusty i niemoralności pod płaszczykiem miłości dwojga młodych. Pan sobie po prostu lekceważy moralne i religijne obostrzenia. Ma Pan je za nic. Skoro młodzi chcą, to czemu nie??? Prawda? No przecież w PAŃSKIM świecie podobno ludzi szczęśliwych takie postępowanie jest NORMALNE! Nieprawdaż? Jak jakaś religia może tego zabraniać, potępiać i ukazywać w złym świetle? Ooo i właśnie tu jest ta istotna różnica: Świat Świadków to potępia, Pańskie "lepszy" świat to pochwala. I Pan nie może zrozumieć, jak ktoś może sie z Panem nie zgodzić? Pana powtarza słynne słowa z Seksmisji: "Nasz świat (Pańskie świat) jest lepszy, dlaczego oni (świadkowie Jehowy) go ciągle krytykują". O żabach już napisałem.

Super komentarz !!! Dziękuję ;)

G
Gość
W dniu 12.07.2016 o 13:51, pan socjolog napisał:

Przykro mi, ze moja wypowiedźtak wzburzyla Pana/Pania "ebed" i aż kipi Pan/Pani negatywnymi emocjami zwlaszcza w ostatnim zdanku. Szczescie dzieci zalezy w wiekszosci od ich rodzicow.Niestety z przykroscia musze stwierdzic, ze dzieci Swiadkow Jehowy juz jako dorosli ludzie sa nieszczesliwi, pelni frustracji wewnetrznych oraz wystepuja ciezkie stany depresyjne, w ktorych nie pomaga nawet dlugoletnia terapia majaca na celu odnalezienia sie w rzeczywistym realnym swiecie.Taka prawda.I dobrze, ze uzyl Pan/Pani sformulowania, ze to "swiadkowie tworza sobie lepszy i ciekawszy swiat" a nie sam Bog tak im mowi, bo to swiadczy, ze jest szansa w Pana/Pani przypadku na polemike o problemie w tolerancyjnym i przyjaznym tonie.Taka PRAWDA.

Pana stwierdzenia że "dzieci SJ już jako dorośli ludzi są nieszczęśliwi" itd. jest warta tyle samo, co moje twierdzenie, że te dzieci jak już dorosną są najwartościowszymi członkami społeczeństwa.

Na kpiną zakrawa Pańskie stwierdzenie, ze chce Pan prowadzić tolerancyją i przyjazną rozmowę po napisaniu gebelsowskiego paszkwilu parę dni temu, sprowadzającego się w istocie do pochwały tzw. rozpusty i niemoralności pod płaszczykiem miłości dwojga młodych. Pan sobie po prostu lekceważy moralne i religijne obostrzenia. Ma Pan je za nic. Skoro młodzi chcą, to czemu nie??? Prawda? No przecież w PAŃSKIM świecie podobno ludzi szczęśliwych takie postępowanie jest NORMALNE! Nieprawdaż? Jak jakaś religia może tego zabraniać, potępiać i ukazywać w złym świetle? Ooo i właśnie tu jest ta istotna różnica: Świat Świadków to potępia, Pańskie "lepszy" świat to pochwala. I Pan nie może zrozumieć, jak ktoś może sie z Panem nie zgodzić? Pana powtarza słynne słowa z Seksmisji: "Nasz świat (Pańskie świat) jest lepszy, dlaczego oni (świadkowie Jehowy) go ciągle krytykują". O żabach już napisałem.

e
ebed
W dniu 10.07.2016 o 21:52, pan socjolog napisał:

Droga Pani Izo katoliczko, problem w tym, że dzieci Świadków Jehowy nie mogą uczestniczyć w takowych dniach młodzieży ani w żadnych innych uroczystościach, imprezach, spotkaniach społecznych itp poza zborowymi. Oraz jeszcze większy problem w tym, że mogą zostać za takie uczestnictwa napomniani  a w kolejności strofowani po czym dostaną zakaz a jak to nie pomoże to zbierze się tzw. Komitet Sądowniczy złozony z braci satrszych i... i nie o wrzaski, plucie tym bardziej nienawiść tu chodzi lecz o hermetyczność, szkodliwość, zachowania aspołeczne w następstwie kreowanie sfrustrownych często prowadzących podwójne, potrójne lub odizolowane od rzeczywistości życie.   

Dlaczego uważa Pan psycholog, że nieuczestniczenie przez dzieci Świadków Jehowy w imprezach społecznych jest PROBLEMEM? Widocznie Świadkowie nie uważają takich imprez za ciekawe, dobre, ważne i potrzebne. Zachowuje się Pan jak dziecko, które uważa że jego zabawki są najłądniejsze, i nie rozumie, dlaczego inni nie chca sie nimi bawić. A może Swiadkowie uważają, że świat, który oni sobie tworzą jest lepszy i ciekwaszy od świata, który Pan zna? A może to jest problem, że to Pana dzieci nie mogą i nie chcą - Pan im tego przeciez zabroni - uczestniczyć w imprezach, które dla Swiadków są ciekawe i wazne. Parafrazując klasyka "naczytał sie Pan bajek o żabach i teraz na siłe probuje Pan zainteresować tym innych". Podoba sie Panu Pana świat? To sie niech Pani w nim bawi. Świadkom podoba się ich świat. Nie się w nim bawią. wara panu od tego.

h
hh

Jezus ochrzcił się w Jordanie czy popłynął do Morza Martwego. Bzdurne komentarze, faktycznie Fantastyka....

G
Gość

Faktycznie twój komentarz to "FANTASTYKA" z którą jesteś związany.

 
G
Gość
W dniu 09.07.2016 o 17:28, tom napisał:

A nie mogą brać chrztu w Odrze? I potem z prądem rzeki do Bałtyku?

A Jezus brał chrzest w Jordanie czy popłynął do Morza Martwego? Bez komentarza.

A
A
W dniu 11.07.2016 o 18:47, A napisał:

Zgadzam się z komentarzem po części.Nigdzie nie napisałam, że ludzie z innych wyznań są źli, nigdzie też nikogo nie obraziłam Znam wielu uczciwych dobrych ludzi z różnych wyznań, jak i również agnostyków. Nie dzielę ludzi wg poglądów. A odnośnie przestrzegania konst, i pk oraz pc, Pismo Święte również zachęca aby przestrzegać prawa obowiązujące na terenie danego kraju. I tu również rozczaruję Cię, swoją opinią: zarówno wśród Św.Jeh jak i KK jak i ludzi nie wierzących znajdą się tacy którzy powyższego przestrzegają. Więc nie wiem naprawdę do czego odniosłeś się w moim komentarzu ze swoimi przemyśleniami. Pozdrawiam

Przepraszam za błędy ;)

A
A
W dniu 11.07.2016 o 10:29, Michas napisał:

to sekta, a k to napisal pismo swiete, kto wymyslil druk i litery?,poczytaj o agnostycyzmie i teizmie to wystarczy, nie trzeba wierzyc ani nie wierzyc, zeby byc dobrym czlowiekiem wystarczy przestrzegac konstytucji ,prawa karnego i cywilnego, nic wiecej do tego nie jest potrzebne,jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze i na tym polega religia

Zgadzam się z komentarzem po części. Nigdzie nie napisałam, że ludzi z innych wyznań są źli, nigdzie też nikogo nie obraziłam

 Znam wielu uczciwych dobrych ludzi z różnych wyznań, jak i również agnostyków. Nie dzielę ludzi wg poglądów. A odnośnie przestrzegania konst, i pk oraz pc, Pismo Święte również zachęca aby przestrzegać prawa obowiązujące na terenie danego kraju. I tu również rozczaruję Cię, swoją opinią: zarówno wśród Św.Jeh jak i KK jak i ludzi nie wierzących znajdą się tacy którzy powyższego przestrzegają. Więc nie wiem naprawdę do czego odniosłeś się w moim komentarzu ze swoimi przemyśleniami. Pozdrawiam

M
Michas
W dniu 10.07.2016 o 11:32, A napisał:

No właśnie nie wiem czy organizacja świadków Jehowy jest (jak to napisałeś) odpowiednią wiarą,... Dlatego szukam. Jeśli Pismo Święte jest prawdziwe, to tam na pewno kryje się odpowiedź. Ale wiem na pewno, że nie jest nią KK, gdyż nie opiera się na Biblii a przecież ona jest podstawą wierzeń każdego z nas. jedno wyznanie już odpadło. Będę szukać dalej...

to sekta, a k to napisal pismo swiete, kto wymyslil druk i litery?,poczytaj o agnostycyzmie i teizmie to wystarczy, nie trzeba wierzyc ani nie wierzyc, zeby byc dobrym czlowiekiem wystarczy przestrzegac konstytucji ,prawa karnego i cywilnego, nic wiecej do tego nie jest potrzebne,jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze i na tym polega religia

I
Iza
A pan socjolog prowadzi jakie zycie?. Takie gadanie naprawde mnie wnerwia. Co kogo obchodzi czyjes zycie? Szkoda slow. Hermetyczne, moze czasem rodzicom innych wyznan by sie przydalo hermetycznie wychowywac dzieci. Uczylam czworo dzieci swiadkow i nigdy nie mialam wiekszych problemow ani z dzieciakami a tym bardziej z ich rodzicami. Boicie sie ich czy zazdroscicie bo nie rozumie po co opluwac i siac bzdury tylko dlatego ze mieli wieksze spotkanie. Jestem tolerancyjna i jestem z tego dumna, ze potrafie zyc z roznymi ludzmi. Tu chodzi o szcunek do innych do ich przekonan, wierzen ale niestety niektorzy nie potrafia tego. Pytanie dlaczego? Tacy swiatowi jestesmy.Pozdrawiam
n
nik

:D

p
pan socjolog

Droga Pani Izo katoliczko, problem w tym, że dzieci Świadków Jehowy nie mogą uczestniczyć w takowych dniach młodzieży ani w żadnych innych uroczystościach, imprezach, spotkaniach społecznych itp poza zborowymi. Oraz jeszcze większy problem w tym, że mogą zostać za takie uczestnictwa napomniani  a w kolejności strofowani po czym dostaną zakaz a jak to nie pomoże to zbierze się tzw. Komitet Sądowniczy złozony z braci satrszych i... i nie o wrzaski, plucie tym bardziej nienawiść tu chodzi lecz o hermetyczność, szkodliwość, zachowania aspołeczne w następstwie kreowanie sfrustrownych często prowadzących podwójne, potrójne lub odizolowane od rzeczywistości życie.

 
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie