Tylko dla pacjentów z Excelem

Dorota Kozicka, 8 marca 2005 r.
Dużym udogodnieniem dla pacjentów, którzy chcą wpisać się w kolejkę do zabiegu, czy do specjalisty jest lista oczekujących publikowana w internecie. Niestety mogą z niego skorzystać tylko ci, którzy mają zainstalowany w komputerze odpowiedni program.

Lista dostępna jest na stronie internetowej zachodniopomorskiego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia. Wielu pacjentów ucieszyła możliwość sprawdzenia w internecie do której kolejki się zapisać, żeby szybciej trafić na zabieg, czy dostać się do specjalisty.

- Niestety moja radość była krótka - mówi pani Irena ze Szczecina. - Okazało się, że nie mogę sprawdzić długości kolejek do przychodni i szpitali na stronie internetowej Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Jest on bowiem ujęty w programie Excel, który jest dość drogi i ma go niewielu użytkowników komputerów, takich jak ja.

- Spróbowałam "otworzyć" listy kolejkowe umieszczone na stronach innych oddziałów narodowego funduszu i okazało się, że mogę to zrobić bez problemu - mówi pani Irena. - To dlaczego nasz oddział jest taki "oryginalny", a lista kolejkowa dostępna tylko dla "bogatszych" internautów ?

Z tym pytaniem "Glos" zwrócił się do Biura Dyrektora ZOW NFZ w Szczecinie.

- Obecnie informacje o kolejce medycznej przedstawione są na naszej stronie w formacie Excel, czyli w najpopularniejszym arkuszu kalkulacyjnym, który umożliwia swobodne przeglądanie danych - twierdzi Marcin Zydorowicz z Biura dyrektora ZOW NFZ. - Na stronie zamieszczono również "instrukcję obsługi" tego formatu.

Jest też informacja pocieszająca dla tych, którzy Excela nie mają.

- Prace programistyczne dotyczące wizualizacji kolejki medycznej na internetowej stronie ZOW NFZ dobiegają końca - mówi Marcin Zydorowicz. - Nowy format graficzny powinien być dostępny na przełomie marca i kwietnia.

Osobom, które nie dysponują komputerem i podłączeniem do internetu lub programem excel pracownicy oddziału NFZ radzą, by szukali informacji o liczbie oczekujących oraz o średnim czasie oczekiwania na świadczenie medyczne przez telefon.

- Można dzwonić na naszą infolinię 94-88 w godzinach od 8 do 16 - mówi Marcin Zydorowicz. - We współpracy z naszym oddziałem działa również całodobowa infolinia medyczna Tel-Med pod nr (091) 46 45 045, gdzie można uzyskać informacje o zakontraktowanych przez oddział placówkach oraz danych o kolejce medycznej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie