Dwa cykle lekcji dotyczące tematyki uchodźców w słupskich szkołach dawno przeminęły, ale są tacy, którzy o nie wciąż pytają. Oficjalnie do ratusza wpłynęło w maju zapytanie, m.in. o to, ilu uczniów wzięło w nich udział i kto sfinasował owe lekcje?
Otóż okazuje się, że w dwóch cyklach spotkań, które odbyły się w październiku ubiegłego roku i w marcu bieżącego udział, wzięło udział 720 uczniów słupskich szkół średnich i gimnazjów. Uczniowie byli w wieku 15-19 lat. Lekcje październikowe finansowała Fundacja Heinrich Boll Stifung, przekazując 2320 zł. Marcowe - Fundacja Dobrowolski i Refugees Welcome Polska.
Wbrew nawet samej nazwie ostatniego ze „sponsorów” w odpowiedzi ratusz podkreśla, że nie były to lekcje o islamie czy o przyjmowaniu imigrantów czy uchodźców.
Na pytanie: „Czy planowane są spotkania/lekcje przedstawiające inny punkt widzenia na sprowadzenie imigrantów z obcych nam kulturowo regionów świata?” padła właśnie taka wymijająca odpowiedź: „Tematyka spotkań nie obejmowała zagadnień związanych z przyjmowaniem imigrantów i uchodźców”.
Tak tłumaczy cele owych spotkań w szkołach podpisana pod odpowiedzią wiceprezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka: „Historia Syrii, warunki życia we wspólczesnej Syrii,przyczyny konfliktu, przyczyny uchodźctwa oraz zagrożenia dla Europy, otwartość, tolerancja, wrażliwość na krzywdę innych, umiejętność formułowania własnych niezależnych sądów”.
Autor pytań pozwolił sobie w ostatnim pytaniu na złośliwość: „W jaki sposób i jak często prowadzone są w szkołach podobne spotkania i lekcje na temat polskiej tożsamości narodowej, tradycji i wolności na ziemiach polskich?”.
Odpowiedź była oczywista - specjalnych lekcji poza programem nauczania o tym nie ma w Słupsku.
Zobacz także:
Polecana galeria zdjęć
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?