MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trzeci etap Trasy Północnej. Poczekamy dłużej na oferty od potencjalnych wykonawców

Marek Jaszczyński
W tym miejscu, u zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej, ma być początek trzeciego etapu Trasy Północnej w kierunku ul. Szosa Polska. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe, układ rond w rejonie "Galerii Północ", rezerwa terenowa pod planowane torowisko tramwajowe oraz połączenie z obwodnicą Polic
W tym miejscu, u zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej, ma być początek trzeciego etapu Trasy Północnej w kierunku ul. Szosa Polska. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe, układ rond w rejonie "Galerii Północ", rezerwa terenowa pod planowane torowisko tramwajowe oraz połączenie z obwodnicą Polic Archiwum
Dłużej poczekamy na wybór wykonawcy trzeciego etapu Trasy Północnej oraz budowy nowych dróg do obsługi terenów inwestycyjnych na północy Szczecina.

Pierwotny termin minął 23 sierpnia. Obecnie spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie czeka na oferty od firm zainteresowanych budową aż do 4 października. Wiemy, dlaczego doszło do zmiany terminu.

- Powód wydłużenia to liczne pytania. Na dzisiaj termin otwarcia ofert zaplanowany jest na 4 października, choć nie wykluczamy możliwości zmiany i tego terminu - wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Przypomnijmy, że zadanie podzielone jest na dwie części.

  • Część I - Budowa drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz budowa drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.
  • Część II - Budowa Trasy Północnej wraz z budową połączenia drogowego obwodnicy Polic z Trasą Północną" realizowana w 2 etapach:
  • 1 Etap realizacyjny Budowa Trasy Północnej etap III obejmujący budowę nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie".
  • 2 Etap realizacyjny - "Połączenie drogowe planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym Gminy Miasto Szczecin" w formule zaprojektuj i wybuduj
  • 1 Etap realizacyjny - 30 miesięcy od daty przekazania Wykonawcy placu budowy, z tym zastrzeżeniem, że przekazanie placu budowy Wykonawcy nastąpi po uzyskaniu przez Zamawiającego ostatecznej lub prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD).
  • 2 Etap realizacyjny - 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Na budowie trzeciego etapu Trasy Północnej skorzystają również mieszkańcy Polic. Przy okazji budowy TP, ul. Szosa Polska zostanie poszerzona w kierunku Polic, a więc w kierunku Przęsocina i dostosowana standardem do Trasy Północnej: po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

- Jesteśmy po rozmowach ze Szczecinem, po wymianie opinii. Oczywiście dokładny przebieg drogi będzie jeszcze podlegał modyfikacjom, zmianom planistycznym. Chcemy jednak, żeby droga została wytyczona na granicy Polic i Szczecina. Efektem końcowym będzie zbudowanie drogi, która połączy Zachodnie Obejście Szczecina z Trasą Północną. Dla Polic stworzy zabezpieczenie przed wzmożonym ruchem od strony Szczecina, a Policzanom daje możliwość lepszej komunikacji ze Szczecinem - mam na myśli dojazdy do pracy, do placówek kulturalnych, czy szkół - mówi Krystian Kowalewski, burmistrz Polic. - Droga jest projektowana jako dwujezdniowa. Chcielibyśmy żeby 245 mln złotych z dotacji rządowej wystarczyło przynajmniej na budowę jednej jezdni. Docelowo będzie to droga dwujezdniowa. Taka jednak z punktu widzenia gminy jest kosztowna pod kątem utrzymania. Szukamy rozwiązań, jednym z pomysłów jest wpisanie obwodnicy Polic na przykład do kategorii dróg wojewódzkich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kadra Probierza przed Portugalią - meldunek ze Stadionu Narodowego

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński