Pierwotny termin minął 23 sierpnia. Obecnie spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie czeka na oferty od firm zainteresowanych budową aż do 4 października. Wiemy, dlaczego doszło do zmiany terminu.
- Powód wydłużenia to liczne pytania. Na dzisiaj termin otwarcia ofert zaplanowany jest na 4 października, choć nie wykluczamy możliwości zmiany i tego terminu - wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Przypomnijmy, że zadanie podzielone jest na dwie części.
- Część I - Budowa drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz budowa drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.
- Część II - Budowa Trasy Północnej wraz z budową połączenia drogowego obwodnicy Polic z Trasą Północną" realizowana w 2 etapach:
- 1 Etap realizacyjny Budowa Trasy Północnej etap III obejmujący budowę nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie".
- 2 Etap realizacyjny - "Połączenie drogowe planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym Gminy Miasto Szczecin" w formule zaprojektuj i wybuduj
- 1 Etap realizacyjny - 30 miesięcy od daty przekazania Wykonawcy placu budowy, z tym zastrzeżeniem, że przekazanie placu budowy Wykonawcy nastąpi po uzyskaniu przez Zamawiającego ostatecznej lub prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD).
- 2 Etap realizacyjny - 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Na budowie trzeciego etapu Trasy Północnej skorzystają również mieszkańcy Polic. Przy okazji budowy TP, ul. Szosa Polska zostanie poszerzona w kierunku Polic, a więc w kierunku Przęsocina i dostosowana standardem do Trasy Północnej: po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
- Jesteśmy po rozmowach ze Szczecinem, po wymianie opinii. Oczywiście dokładny przebieg drogi będzie jeszcze podlegał modyfikacjom, zmianom planistycznym. Chcemy jednak, żeby droga została wytyczona na granicy Polic i Szczecina. Efektem końcowym będzie zbudowanie drogi, która połączy Zachodnie Obejście Szczecina z Trasą Północną. Dla Polic stworzy zabezpieczenie przed wzmożonym ruchem od strony Szczecina, a Policzanom daje możliwość lepszej komunikacji ze Szczecinem - mam na myśli dojazdy do pracy, do placówek kulturalnych, czy szkół - mówi Krystian Kowalewski, burmistrz Polic. - Droga jest projektowana jako dwujezdniowa. Chcielibyśmy żeby 245 mln złotych z dotacji rządowej wystarczyło przynajmniej na budowę jednej jezdni. Docelowo będzie to droga dwujezdniowa. Taka jednak z punktu widzenia gminy jest kosztowna pod kątem utrzymania. Szukamy rozwiązań, jednym z pomysłów jest wpisanie obwodnicy Polic na przykład do kategorii dróg wojewódzkich.