– Obiekt, który powstał w latach 70. ubiegłego wieku, znajduje się w złym stanie technicznym. Ze względów bezpieczeństwa, konieczny jest kompleksowy remont całej konstrukcji. W wyniku prac, podniesiona zostanie także klasa nośności obiektu do 40 ton – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Inwestycja obejmie również jezdnie pomocnicze, tworzące układ drogowy w tym rejonie. Przebudowane zostaną m.in. przejazdy pod estakadą, pojawią się nowe chodniki i ścieżki rowerowe. W ramach rozpoczynających się właśnie prac wyremontowany zostanie także wiadukt nad bocznicą kolejową, prowadzącą do Zespołu Elektrowni Dolna Odra S.A.
Remont ulic równoległych, znajdujących się poniżej estakady, będzie pierwszym etapem prac. Dopiero później dojdą prawdziwe utrudnienia w ruchu i będą one związane z korektami samej estakady. Jak czytamy w dokumentacji projektowej, wówczas znów zawieszony zostanie ruch tramwajowy pomiędzy prawobrzeżem a centrum (obecnie tramwaje na tej trasie nie kursują ze względu na remont węzła Wyszyńskiego.
Zobacz też:
Tramwaje 2, 7 i 8 dojadą do mostu Długiego. Tam, przez Nabrzeże Wieleckie i ul. Dworcową zawrócą w kierunku Dworca Niebuszewo, Krzekowa i Gumieniec. Komunikację na trasie Turkusowa-Most Długi ma zapewnić 17 autobusów kursujących co 4 minuty. Lecz na te zmiany poczekamy jeszcze zapewne przynajmniej kilka dobrych miesięcy.
Wszystkie prace mają zająć łącznie dwa lata. Wartość kontraktu z firmą Strabag to 44,7 mln zł. Nadzór nad realizacją inwestycji będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o
ZOBACZ TAKŻE:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?