Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa przebudowa szlaku kolejowego ze Szczecina do Poznania. Podróż skróci się o 50 minut, a pociągi pomkną nawet 160 kilometrów na godzinę

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Most nad Wartą we Wronkach. To fragment inwestycji wartej ponad 4 mld złotych
Most nad Wartą we Wronkach. To fragment inwestycji wartej ponad 4 mld złotych Łukasz Bryłowski, PKP PLK
To jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Jej zakończenie jest planowane do końca 2022 roku, ale już teraz możemy korzystać z części udogodnień.

Na trasie Poznań Szczecin do pociągów wygodnie można wsiąść już z nowych peronów w 17 miejscowościach, m.in. w Kiekrzu, Pamiątkowie, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.

- Wszystkie platformy są przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Wykonane zostały pochylnie wraz z antypoślizgową nawierzchnią ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zamontowano nowe wiaty, ławki, kosze na śmieci oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.

To nie koniec prac!

Łącznie na modernizowanej linii podróżni zyskają ponad 60 nowych peronów na ponad 30 stacjach i przystankach. Na przełomie roku dostępne będą platformy m.in. w Ziemomyślu, Morzycy, Dolicach, Choszcznie i Starym Klukomiu.

Prace odbywają się przy utrzymaniu ruchu pociągów na całej, około 190 kilometrowej trasie. Etapowo wymienia się tory, sieć trakcyjną i montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Nowa nawierzchnia jest już m.in. na odcinku Poznań Główny-Rokietnica, Dobiegniew-Bierzwnik i Reptowo-Szczecin Dąbie. Dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty m.in. nad Wartą, Notecią i wiadukty w Stargardzie - dodaje przedstawiciel PKP PLK. - Dzięki inwestycji, po uzyskaniu wymaganych certyfikatów najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań-Szczecin z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin, nawet o 50 minut krócej niż przed rozpoczęciem prac. Zmodernizowana trasa umożliwi przejazdy większej liczby składów oraz zapewni lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska do Pomorza Zachodniego.

Modernizacja wspomnianej linii jest realizowana w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny Szczecin Dąbie" za ok. 4,1 mld zł z wykorzystaniem środków instrumentu Unii Europejskiej z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF) w wysokości ok. 1,8 mld zł.

Inwestycja ma zakończyć się do końca 2022 r., natomiast zakończenie prac na wielkopolskim odcinku (Poznań Główny - Wronki) przewidywane jest w grudniu bieżącego roku.

ZOBACZ TEŻ:

Modernizacja linii kolejowej na trasie Szczecin - Poznań. Co...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński