- Pomiędzy Świnoujściem a Troszynem budowane są 2 odcinku realizacyjne S3 – Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz Troszyn o łącznej długości 33 km – mówi Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista z działu komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie. - Ale zakończenie wszystkich prac na tym odcinku zaplanowane jest na II kwartał 2024 roku.
Co się w tej chwili dzieje na budowie drogi?
Obecnie prowadzone są prace zarówno drogowe, jak i mostowe — informuje Mateusz Grzeszczuk. - Na odcinku Dargobądz-Troszyn wykonywane są kolejne warstwy nawierzchni na odcinku od Wolina do Dargobądza. Postępują też prace przy moście w Wolinie, gdzie na częściach najazdowych wykonywana jest już konstrukcja przęseł. Budowane są również pozostałe obiekty mostowe. Na odcinku Świnoujście-Dargobadz również trwają praca zarówno drogowe, jak i mostowe. Budowana jest nowa estakada w rejonie Międzyzdrojów, gdzie sukcesywnie betonowane są konstrukcję kolejnych przęseł. Wykonywana jest również estakada, którą S3 przejdzie na północną stronę torów kolejowych na zachód od Międzyzdrojów.
W sezonie wakacyjnym będą kontynuowane prace budowlane na całym odcinku?
Dalsze zmiany organizacji ruchu planowane są w rejonie węzła Wolin Wschód, gdzie wykonawca planuje w wakacje przerzucenie ruchu na nowo wybudowaną jezdnię S3 (konieczne jest w tym miejscu rozebranie istniejącej DK3) - zapowiada przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie. - W wakacje planowane są jeszcze dalsze zmiany w organizacji ruchu, w tym w rejonie m. Dargobądz. Na odcinku Międzyzdroje Dargobądz w wakacje planowane jest wprowadzanie niewielkich zmian organizacji ruchu – skierowanie na pewnych fragmentach ruchu na nową jezdnię.
Na szczęście, jak zapewnia GDDKiA nie jest planowane wprowadzanie ruchu wahadłowego na DK3, ale dodaje, że utrudnienia – spowolnienia ruchu będą na praktycznie całym odcinku budowanej drogi.
Kierowcy muszą się liczyć z tym, że w wielu miejscach są ograniczenia prędkości, zarówno w miejscach wyjazdów z placu budowy, czy połączeń DK3 z bypassami jak i jezdniami równoległymi.
- Dojazd do tunelu będzie się odbywał poprzez istniejącą DK3 i obowiązujące obecnie organizacje ruchu w miejscach prac budowlanych związanych z S3 - zapewnia Mateusz Grzeszczuk i podkreśla: - Obecnie nie obserwujemy powstawania zatorów związanych z budową S3 w tym rejonie.
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?