Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trudna przeprawa przez ul. Struga: "Przy budowie ulicy popełniono wiele błędów"

Marek Jaszczyński [email protected]
– W tym miejscu przydałaby się kładka dla pieszych – mówi Urszula Skrzyńska, mieszkanka prawobrzeża.
– W tym miejscu przydałaby się kładka dla pieszych – mówi Urszula Skrzyńska, mieszkanka prawobrzeża. Andrzej Szkocki
Pasażerowie narzekają na brak "zebry" na ulicy Struga. Żeby przejść z przystanku "Botaniczna" na drugą stronę ulicy, trzeba przespacerować kilkaset metrów. Zarząd dróg nic nie zmieni.

Po tym jak wyremontowano ulicę Struga pasażerowie komunikacji miejskiej narzekają na brak wygodnej komunikacji między jezdniami wspomagającymi ulicę Struga - tam są zlokalizowane przystanki. Przed remontem przejście istniało w rejonie skrzyżowania z ulicą Botaniczną.

- Faktycznie są problemy, trzeba sporo przejść, żeby znaleźć się po drugiej stronie ulicy - mówi Urszula Skrzyńska, którą spotkaliśmy niedaleko przystanku. - Ale jak teraz wyznaczyć dodatkowe przejście dla pieszych, przecież są barierki między jezdniami, pozostaje tylko wybudowanie kładki.

Przypomnijmy, że zainstalowano dwa ciągi barier drogowych w pasie rozdziału między jezdniami, które nie pozwalają na przekraczanie jezdni w nieoznaczonych dla pieszych miejscach. Kładki, i to dwie, powstały przecież w rejonie Basenu Górniczego, niedawno mieszkańcy Pomorzan doczekali się także wygodnego przejścia nad torami.

Mieszkańcy tej części prawobrzeża mają sojuszników w Radzie Miasta.

- Przy budowie ulicy Struga popełniono wiele błędów - mówi Władysław Dzikowski, radny klubu Szczecin dla Pokoleń. - Znam przypadki, że ludzie przebiegają przez Struga w rejonie salonu opla, inaczej muszą cofnąć się nawet kilometr do wiaduktu. To duże niedopatrzenie.

Wiadomo, że projekt realizowanej "Modernizacji dostępu drogowego do Portu w Szczecinie" - tak nazywa się oficjalnie remont ulicy Struga, nie zawiera budowy kładki (ani przejścia podziemnego) w rejonie ostatnio wybudowanego outletu. Z naszych informacji wynika, że wykonanie przejścia dla pieszych na drodze, o podwyższonej prędkości, pomiędzy węzłami nie jest zasadne. Ale wybudowanie kładki techniczne jest możliwe.

A może zmienić lokalizację przystanków? Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tłumaczy, że to układ docelowy przystanków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński