To już kolejny rok kiedy hale Palexpo zapełnią się nowościami i premierami rozpoczynając kolejną, już 90. edycję International Geneva Motor Show. Co czeka publiczność w tym roku?
Triggo – pierwszy polski elektryczny mikrosamochód
Triggo to dwuosobowy, czterokołowy pojazd elektryczny polskiej konstrukcji przeznaczony do poruszania się w mieście, który na jednym ładowaniu przejedzie ok. 100 km, dzięki bateriom o łącznej pojemności 10kWh. Do poruszania się potrzebne jest prawo jazdy kat. B.
Najważniejszą jego częścią jest przednie zawieszenie, które opracowano w 2010 roku. Pozwala na manewrowanie pojazdem pomiędzy dwoma trybami: drogowym i manewrowym. Można się pomiędzy nimi przełączać przy pomocy jednego dedykowanego przycisku.
To dzięki zastosowaniu przedniej osi o zmiennym rozstawie kół, mikrosamochód łączy cechy motocykla i samochodu, zapewniając ułatwione poruszanie się po zatłoczonych ulicach aglomeracji miejskich oraz bezpieczeństwo przy wyższych prędkościach.
Przednie zawieszenie rozsuwa się na szerokość 150 cm w trybie drogowym. Wtedy też możliwe są większe prędkości, bo Triggo w tym trybie może osiągnąć do 90 km/h.
Natomiast w trybie manewrowym, który służy przede wszystkim do omijania korków, zmniejsza się rozstaw kół do 86 cm, a najwyższa możliwa prędkość spada do 25 km/h.
ZOBACZ TEŻ:
Kierowca łatwiej i szybciej może też znaleźć miejsce parkingowe. Auto ma wymiary, które umożliwiają parkowanie w poprzek miejsc parkingowych – na miejscu jednego samochodu o normalnych gabarytach zmieścić się może pięć mikrosamochodów Triggo, ustawionych prostopadle do osi jezdni.
Poprzeczne ustawienie pojazdów umożliwia również zastosowanie stacji dokujących, w których doładowywane są akumulatory. Istnieje również możliwość łatwej wymiany rozładowanych akumulatorów, którymi napędzany jest pojazd. Użytkownik zyskuje zatem możliwość kontynuowania podróży, bez tracenia czasu na wielogodzinne ładowanie, jak w przypadku konwencjonalnych pojazdów elektrycznych.
Samochodem steruje się za pomocą wolanta, zupełnie jak w samolocie. Jego położenie zapewnia bezpieczeństwo manewrów.
Auto jest dwuosobowe, a fotel pasażera mieści się bezpośrednio za fotelem kierowcy.
Szerokość przestrzeni pasażerskiej zbliżona jest do tej, którą oferuje większość popularnych samochodów osobowych.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?