Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Północna: za dwa lata początek budowy

Maciej Janiak
Tak dziś wygląda najgorszy odcinek ulicy Warcisława, który dla wielu kierowców mógłby być dobrym połączeniem z miastem lub po prostu skrótem.
Tak dziś wygląda najgorszy odcinek ulicy Warcisława, który dla wielu kierowców mógłby być dobrym połączeniem z miastem lub po prostu skrótem. Marcin Bielecki
Za dwa lata rozpocznie się budowa pierwszego odcinka Trasy Północnej. Miasto planuje przebudować ulicę Warcisława na odcinku od ul. Orzeszkowej do ul. Rostockiej.

Jeszcze tramwaj

Jeszcze tramwaj

W ramach budowy Trasy Północnej miasto rezerwuje od razu teren pod linię tramwajową, która ma w przyszłości lepiej skomunikować Warszewo z centrum miasta. Trasa tramwajowa biegnie na odcinku od włączenia w istniejący układ komunikacyjny, przez ul. Krasińskiego, Przyjaciół Żołnierza do skrzyżowania z ul. Warcisława i dalej ul. Warcisława i ul. Wkrzańską do pętli tramwajowej Warszewo.

- Ulica Warcisława od nowej obwodnicy w stronę Polic przypomina poligon - denerwują się mieszkańcy Warszewa. Miasto zapewnia, że w ciągu dwóch lat się to zmieni.

- W dolnej części, od wiaduktu kolejowego do obwodnicy, na jezdni jest mnóstwo garbów, a studzienki są poważnie pozapadane i nikt z tym nic nie robi - uważa Wiesław Tkaczyk, kierowca.

Część ulicy od ul. Przyjaciół Żołnierza do ul. Rostockiej to już dla kierowców prawdziwa droga przez mękę.

- Nie ma ani jednego fragmentu równej drogi - przyznają kierowcy.

Mamy dobrą wiadomość dla tych, którzy korzystają z obu odcinków ul. Warcisława. Miasto planuje przebudować ulicę Warcisława na odcinku od ul. Orzeszkowej do ul. Rostockiej, czyli rozpocząć budowę Trasy Północnej.

- Do końca roku powinno nastąpić przekazanie przez projektanta dokumentacji i wystąpienie z wnioskiem o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej - informuje Piotr Landowski z Urzędu Miasta. - Rozpoczęcie procedury przetargowej na roboty budowlane może rozpocząć się najwcześniej w drugiej połowie 2009 roku.

Na odcinku, gdzie dziś straszy fatalny stan skrótu powstaną dwie jezdnie z szerokim pasem zieleni (to miejsce rezerwowane dla linii tramwajowej).

- Ulica Warcisława przecina czwarty etap obwodnicy śródmiejskiej, stanowiąc jeden z jej elementów i odgrywa znacząca rolę w komunikacji dzielnic północnych z centrum miasta - wyjaśnia potrzebę budowy Piotr Landowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński