Trasa jest nowa, a już zatkana. Problemy z sygnalizacją na nowym odcinku Trasy Północnej

Sebastian Wołosz
Kierowcy narzekają, że tworzą się korki na skrzyżowaniu Królewskiego z ulicą Rostocką. Ich zdaniem nauprzywilejowanej Trasie Północnej prawie nie ma ruchu.
Kierowcy narzekają, że tworzą się korki na skrzyżowaniu Królewskiego z ulicą Rostocką. Ich zdaniem nauprzywilejowanej Trasie Północnej prawie nie ma ruchu. Sebastian Wołosz
Po otwarciu ulicy Królewskiego kierowcy narzekają na korki przy skrzyżowaniu tej ulicy z ulicą Rostocką. Proszą o wyregulowanie sygnalizacji. Urzędnicy wolą jednak czekać.

Od rana u zbiegu ulic Rostockiej, Warcisława, Królewskiego doszło do zatorów. Dzień wcześniej otwarto drugi odcinek Trasy Północnej - nosi nazwę ulicy Królewskiego. A kiedy włączono sygnalizację, zaczęły się kłopoty.

- Odcinek ten jednak, choć prowadzący całkowicie donikąd (kończy się na raczej przelotowej ul. Łącznej) jest uprzywilejowany w stosunku do ul. Rostockiej - mówi pan Jacek, kierowca. - Ale prawdziwym problemem okazała się sygnalizacja świetlna, która skutecznie redukuje płynność ruchu samochodów jadących z Warszewa.

Na zielonym sygnale od strony Warszewa przejeżdża maksymalnie 5 samochodów.

- Gdy opuszczałem skrzyżowanie, korek za mną sięgał delikatesów przy osiedlu zamkniętym - mówi mężczyzna.

Jak mówi pan Jacek, w godzinach porannego szczytu ruch w dół ulicy Rostockiej jest duży, a ilość samochodów chcących wjechać w Rostocką z obu stron obwodnicy jest minimalna.

Skontaktowaliśmy się z urzędnikami, żeby wyjaśnić sytuację. Ci zalecają czekać, póki co trzeba obserwować działanie sygnalizacji.

- Przecież to pierwszy dzień po otwarciu nowego odcinka. Trudno po takim czasie oceniać sytuację. Część mieszkańców pewnie nawet dzisiaj jeszcze nie wie o otwarciu nowego odcinka trasy - mówi Marcin Charęza, szef zespołu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - Coś konkretnego będzie można stwierdzić po okresie około 3 miesięcy- tyle zazwyczaj daje się czasu na ocenę funkcjonowania nowych programów sygnalizacji świetlnych, w szczególności w ciągu nowych układów dróg.

Otwarta ulica Królewskiego to ponad kilometrowy odcinek Trasy Północnej oraz ponad półtorakilometrowy odcinek ulicy Łącznej. W trakcie prac powstały m.in. nowe sieci kanalizacyjne, sanitarne, energetyczne oraz telekomunikacyjne. Zamontowano również ekrany akustyczne oraz nową sygnalizację świetlną. Całkowita wartość projektu wynosi 32 899 553,46 zł.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bubel roku 2014

A ja mam jeszcze inne spostrzeżenia. Cała ta inwestycja to jest jedna wielka pomyłka i marnotrawstwo pieniędzy, za które żaden z urzędasów nie poniesie konsekwencji. Dlaczego? 1. Na oddanym odcinku nie zbudowano żadnych skrzyżowań choćby tak oczywistego połączenia z ul. Kruczą (zjazd z trasy jest, drogi nie ma). 2. Ten etap inwestycji zakończył się w polu (ul Łączna). 3. Ustawienie świateł na całej trasie północnej to jest jedno wielkie nieporozumienie. Czyżby urzędnicy nie słyszeli o czymś takim, jak "zielona fala"? Skrzyżowania z ul. Przyjaciół Ronda nie udało mi się jeszcze ani razu pokonać na zielonym. 4. Żaden z urzędasów nie pomyślał, żeby przed otwarciem wyremontować ul. Łączną, choć było wiadomo, że ruch na Police wzrośnie kilkukrotnie. 5. Pseudo reorganizacja ruchu na skrzyżowaniu ul Hożej i Bogumińskiej. Co oni tam tworzą to jest nieprawdopodobne. Jeżeli poszerzenie jej o 1 metr rozwiąże problemy tego niewydarzonego skrzyżowania to gratuluję dobrego samopoczucia tym niekompetentnym urzędasom. 6. Ścieżka rowerowa na Łącznej. Co za ciołek zaprojektował ją tak, że w połowie górki jest przejazd rowerowy przez jednię i biegnąca ścieżka z jednej strony ulicy przechodzi na drugą. Gdzie jest ten pieniacz z rowerowego szczecina, który tak skutecznie walczy o zakorkowanie miasta kolejnymi ścieżkami rowerowymi? W efekcie większość rowerzystów jeździ ulicą i ma w d**ie tą ścieżkę. Tak się wydaje pieniądze w tym mieście. Kto tym k**wa zarządza? Nominuję tę inwestycję do nagrody "bubel roku 2014". Rywali będzie miał mocnych: m.in. zwężenie wjazdu do Szczecina z Trasy Zamkowej (budowa ścieżki), pomysł zwężenia al.Niepodległości (budowa ścieżki) ...

K
Krokodyl

Przy braku sygnalizacji świetlnej trzeba szególnie uważać jadąc drogą z pierszeństwem przejazdu ( Warcisława w kierunku Łącznej i skręcając na skrzyżowaniu w ul. Bandurskiego. Jadący z góry ul . Rostocką na wprost ( droga podporządkowana) bardzo często nie ustępują pierszeństwa skręcającym wydzielonym zjazdem w ul. Bandurskiego. Nie maja nawet pojęcia, ze wymuszają pierwszeństwo przejazdu. 

L
Lecho

To, w jakich kierunkach jest największe natężenie ruchu wie każdy kierowca poruszający się ul.Rostocką. Dlaczego ZDiTM tego nie wie ? Może trzeba zlecić komuś jakieś badania ?

z
ziutek

Kto ma jeździć? Królewskiego mogą jechać mieszkańcy Małych Błoni, a jak ktoś jedzie z Polic ulicą Bogumińską to skręca w prawo, w Hożą, jedzie po wertepach i dojeżdża do TP. 

K
Krzych
W dniu 02.10.2014 o 20:15, timo napisał:

kto ma jechać nową obwodnicą rano z osiedla wybudowanego przez developera z warszawy - główny ruch będzie i za trzy lata Rostocką a nie Królewskiego dlaqczego nie moga od poczatku zadziałać czujki ruchu ale to nie jedyny taki przypadek jeżdżę rano obwodnicą śródmiejską i brak jest zielonej fali dla jadących ta drogą czas zielonego pozwala na przejazd tylko trzech czterech aut a stoi 10 - 15 można sprawdzić jaki ruch jest na broniewskiego bo jadąc z kierunku szpitala nie ma szans na załapanie się na jedną zmianę świateł jadąc od szpitala skręcając na obwodnicę mimo iż aut jadącyh prosto w kierunku Krasińskiegho jest mało lub w ogóle

Jak już ochłoniesz to napisz wszystko jeszcze raz po Polsku, żeby można było Cię zrozumieć....

B
Barves

Sygnalizacja nie działała nawet 24 godz!! Przyjechali panowie białym małym busikiem ,zaparkowali bezczelnie na środku chodnika, poszli do szafki sterującej sygnalizacją i ją wyłączyli a potem zadowoleni odjechali ! Teraz mruga sobie pomarańczowe i według urzędników jest gitara....2 lata inwestycji i taki numer to kpina po prostu!!

t
timo

kto ma jechać nową obwodnicą rano z osiedla wybudowanego przez developera z warszawy - główny ruch będzie i za trzy lata Rostocką a nie Królewskiego dlaqczego nie moga od poczatku zadziałać czujki ruchu ale to nie jedyny taki przypadek jeżdżę rano obwodnicą śródmiejską i brak jest zielonej fali dla jadących ta drogą czas zielonego pozwala na przejazd tylko trzech czterech aut a stoi 10 - 15 można sprawdzić jaki ruch jest na broniewskiego bo jadąc z kierunku szpitala nie ma szans na załapanie się na jedną zmianę świateł jadąc od szpitala skręcając na obwodnicę mimo iż aut jadącyh prosto w kierunku Krasińskiegho jest mało lub w ogóle

j
jlc

cytat: "Urzędnicy wolą jednak czekać." Jeśli lubią czekać to niech sobie czekają, ale w kolejce do toalety w urzędzie. I niech w tej kolejce przemyślą sobie, co będzie, gdy podatnikom znudzi się ich partactwo typu 'zróbmy byle jak a potem wprowadzimy poprawki". Wybory już blisko, może pora pogonić to towarzystwo ze stołków.

 

Dodaj ogłoszenie