Jednak patrząc na niektóre rozwiązania można stwierdzić, że naśladowanie Zachodu w szczecińskim wydaniu wygląda groteskowo.
Komunikacja publiczna vs Transport Indywidualny
W sporej części miast Europy władze dążą do przeniesienia użytkowników transportu indywidualnego do komunikacji publicznej. W Szczecinie też teoretycznie próbuje się to zrobić. Jednak z pewną subtelną różnicą - tam poprawia się warunki dla pasażerów nie pogarszając ich kierowcom aut osobowych. W Szczecinie jest niestety na odwrót.
Podniesiono ceny biletów ZDiTM do poziomów bardzo wysokich w stosunku do zarobków (w Warszawie, gdzie zarobki są średnio kilkadziesiąt procent wyższe nawet po ostatniej dużej podwyżce ceny biletów okresowych nie dorównają cenom szczecińskim).
Żeby pasażerowie ZDiTM nie poczuli się pokrzywdzeni, miasto w imię specyficznej sprawiedliwości niedługo potem uchwaliło podwyżkę opłat za SPP. Rzekomo po to, aby kierowcy przesiedli się do komunikacji miejskiej. Jakby wyglądało zaludnienie autobusów gdyby taki scenariusz się ziścił, biorąc pod uwagę, że obecnie autobusy i tramwaje w godzinach szczytu są zatłoczone?
Polityka Rowerowa
Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin lobbuje za budową w Szczecinie większej liczby ścieżek rowerowych. Jest to bardzo słuszna inicjatywa biorąc pod uwagę, że rower jest znakomitym uzupełniającym środkiem transportu zarówno dla zmotoryzowanych jak i pasażerów ZDiTM. Jednak niektóre drogi rowerowe w Szczecinie wyglądają smutno- śmiesznie.
Dlaczego miasto nie wdraża polityki rowerowej. Odpowiedź na to pytanie wydaje się niesłychanie łatwa - gdyby rzesza kierowców i pasażerów komunikacji publicznej przesiadła się na rowery miasto odniosło by duże straty finansowe z tytułu spadku sprzedaży biletów ZDiTM i SPP.
Transport szynowy
Najbardziej zaś ciekawie wyglądają plany rozwoju szybkiego tramwaju i kolejki miejskiej. Zamiast wyremontować będące w fatalnym stanie torowiska w centrum miasto planuje budowę szybkiego tramwaju, który tylko utrudni transport rzeszy pasażerów ze Słonecznego, Majowego, Zdrojów i Bukowego, a nawet części z Podjuch, którzy będą musieli jeździć za hurtownię Selgros, aby dostać się do miasta.
Niektórzy lobbują także za uruchomieniem kolejki miejskiej. Pozostaje tylko pytanie, czy będzie to rozwiązanie praktyczne, skoro omija wszystkie ważne centralne punkty miasta, z wyjątkiem pobliskiej Bramy Portowej do której też trzeba dojść.
Zielone Fale
W Szczecinie zdecydowanie brakuje zielonych fal. Jest to najlepsze rozwiązanie, które w równej mierze sprzyja interesom pasażerów komunikacji miejskiej i zmotoryzowanych. Jednak zamiast pomyśleć nad takimi rozwiązaniami urzędnicy wolą wytyczać buspasy jak np. ten na Energetyków - który zmusił do przeniesienia ruchu autobusów pośpiesznych na torowisko, gdzie nie zachowują one stosownego odstępu i o kolizje nie trudno.
Zmień swoje drogowe miasto | |
Czekamy na Wasze interwencje!
|
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?