Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje i autobusy w Szczecinie są czyszczone za rzadko?

Bogna Skarul
"Ostatnio jechałem kilka razy autobusem linii 67. Było tak brudno, że czułem się po prostu obrzydzony" - napisał na Facebooku radny Wojciech Dorżynkiewicz i zapytał czy inni szczecinianie też mają takie wrażenie.

Nie musiał czekać długo na kolejne wpisy. W ciągu zaledwie dwóch godzin lista "niedociągnięć" jakie zauważyli w tramwajach i autobusach pasażerowie wydłużyła się o kilkadziesiąt wpisów.

- To był dla mnie szok - przyznał radny. - Siedzenia były brudne, nawet poręcze się lepiły. Na pewno nie przeszłyby testu "białej rękawiczki". Dla mnie to nie do pomyślenia - stwierdził opowiadając o swojej przejażdżce autobusem linii 67 z osiedla Przyjaźni na Jasne Błonia. - Postanowiłem, że w tej sprawie napiszę interpelację do prezydenta miasta.

Jego zdaniem siedzenia zdecydowanie za rzadko są czyszczone.

- Bo raz do roku, to za mało - podkreśla i tłumaczy, że o tym ile razy i kto sprząta szczecińskie tramwaje dowiedział się od kierowców pojazdów komunikacji miejskiej. - Powiedzieli mi też o różnych innych sprawach - dodał radny i od razu zapowiedział, że wszystkie znajdą się w piśmie z prośba o interwencje, który właśnie pisze. - Jutro go wysyłam - mówi.

O to ile razy i jak czyszczone są w środku szczecińskie tramwaje i autobusy zapytaliśmy Hannę Pieczyńską z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

- Umowy przewozowe zawarte pomiędzy spółkami, a Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego nie określają częstotliwości mycia pojazdów - przyznała Hanna Pieczyńska, ale dodała, że zasadą jest, iż autobusy i tramwaje mają wyjeżdżać z zajezdni czyste. Z kolei stan czystości pojazdów kontrolowany jest przez pracowników Nadzoru Ruchu, a w przypadku uchybień na przewoźników nakładane są kary.

- Poziom ewentualnego zanieczyszczenia pojazdów zmienia się oczywiście w ciągu dnia - tłumaczyła rzeczniczka prasowa.
Dodała też, że wszystkie pojazdy czyszczone są w nocy lub nad ranem, przed pierwszym kursem. W ramach prac jest między innymi zamiatanie, czyszczenie siedzeń, poręczy czy uszczelek. Jeśli zachodzi taka potrzeba pojazdy sprzątane są także na przystankach końcowych.

W zależności od przewoźnika generalne pranie tapicerek obywa się w różnym czasie, zazwyczaj w okresie wiosenno-letnim, aby tapicerki mogły wyschnąć.

I tu uwaga! W przypadku spółek autobusowych Dąbie i Klonowica jest to kolejno - około 3 razy w roku dla Dąbia oraz co najmniej raz w roku dla Klonowica (!).

- Pamiętajmy jednak, że jeśli tego sytuacja wymaga tapicerka jest prana oczywiście częściej - podkreśliła Hanna Pieczyńska.

Według ZDiTM środki do mycia pojazdów są ekologiczne, zawierają jednak wszystkie niezbędne detergenty i substancje czyszczące.

W spółce Tramwaje Szczecińskie i SPAD sprzątają pracownicy spółek, w SPAK jest to firma zewnętrzna.

A jakie są wasze doświadczenia związane z czystością pojazdów komunikacji miejskiej. Czekamy na wasze opinie i zdjęcia! Wysyłajcie na adres: [email protected]


Zobacz także: Szczecińscy kontrolerzy biletów w akcji

Polecamy na gs24.pl:

Najpiękniejsze i najbardziej roztańczone pary ze szczeciński...

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński