Nie musiał czekać długo na kolejne wpisy. W ciągu zaledwie dwóch godzin lista "niedociągnięć" jakie zauważyli w tramwajach i autobusach pasażerowie wydłużyła się o kilkadziesiąt wpisów.
- To był dla mnie szok - przyznał radny. - Siedzenia były brudne, nawet poręcze się lepiły. Na pewno nie przeszłyby testu "białej rękawiczki". Dla mnie to nie do pomyślenia - stwierdził opowiadając o swojej przejażdżce autobusem linii 67 z osiedla Przyjaźni na Jasne Błonia. - Postanowiłem, że w tej sprawie napiszę interpelację do prezydenta miasta.
Jego zdaniem siedzenia zdecydowanie za rzadko są czyszczone.
- Bo raz do roku, to za mało - podkreśla i tłumaczy, że o tym ile razy i kto sprząta szczecińskie tramwaje dowiedział się od kierowców pojazdów komunikacji miejskiej. - Powiedzieli mi też o różnych innych sprawach - dodał radny i od razu zapowiedział, że wszystkie znajdą się w piśmie z prośba o interwencje, który właśnie pisze. - Jutro go wysyłam - mówi.
O to ile razy i jak czyszczone są w środku szczecińskie tramwaje i autobusy zapytaliśmy Hannę Pieczyńską z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
- Umowy przewozowe zawarte pomiędzy spółkami, a Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego nie określają częstotliwości mycia pojazdów - przyznała Hanna Pieczyńska, ale dodała, że zasadą jest, iż autobusy i tramwaje mają wyjeżdżać z zajezdni czyste. Z kolei stan czystości pojazdów kontrolowany jest przez pracowników Nadzoru Ruchu, a w przypadku uchybień na przewoźników nakładane są kary.
- Poziom ewentualnego zanieczyszczenia pojazdów zmienia się oczywiście w ciągu dnia - tłumaczyła rzeczniczka prasowa.
Dodała też, że wszystkie pojazdy czyszczone są w nocy lub nad ranem, przed pierwszym kursem. W ramach prac jest między innymi zamiatanie, czyszczenie siedzeń, poręczy czy uszczelek. Jeśli zachodzi taka potrzeba pojazdy sprzątane są także na przystankach końcowych.
W zależności od przewoźnika generalne pranie tapicerek obywa się w różnym czasie, zazwyczaj w okresie wiosenno-letnim, aby tapicerki mogły wyschnąć.
I tu uwaga! W przypadku spółek autobusowych Dąbie i Klonowica jest to kolejno - około 3 razy w roku dla Dąbia oraz co najmniej raz w roku dla Klonowica (!).
- Pamiętajmy jednak, że jeśli tego sytuacja wymaga tapicerka jest prana oczywiście częściej - podkreśliła Hanna Pieczyńska.
Według ZDiTM środki do mycia pojazdów są ekologiczne, zawierają jednak wszystkie niezbędne detergenty i substancje czyszczące.
W spółce Tramwaje Szczecińskie i SPAD sprzątają pracownicy spółek, w SPAK jest to firma zewnętrzna.
A jakie są wasze doświadczenia związane z czystością pojazdów komunikacji miejskiej. Czekamy na wasze opinie i zdjęcia! Wysyłajcie na adres: alarm@gs24.pl
Zobacz także: Szczecińscy kontrolerzy biletów w akcji
Polecamy na gs24.pl:
- Noga z gazu! Tutaj jest odcinkowy pomiar prędkości [lista dróg]
- "Pasażer był agresywny". ZDiTM o sytuacji w "siódemce"
- Po potrąceniu na ul. Wyszyńskiego. Mężczyzna usłyszał zarzut, dostał policyjny dozór
- Uratowała małe dziki. Przyjęła poród z martwej matki [ZDJĘCIA, WIDEO]
- Najpiękniejsze i najbardziej roztańczone pary ze szczecińskich studniówek - gs24.pl
Najpiękniejsze i najbardziej roztańczone pary ze szczeciński...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?