Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do granic Mierzyna. Nowa linia tramwajowa na Gumieńcach. Wciąż czekamy na wybór wykonawcy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Od otwarcia ofert minęły już ponad dwa miesiące. Nadal nie wiemy, kto zbuduje linię tramwajową do granic Mierzyna. Chociaż, jak ustaliliśmy, została odrzucona oferta najtańszego wykonawcy.

- Postępowanie trwa. Oferty są nadal ważne - mówi Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta.

Przypomnijmy, że zgłosiło się sześciu chętnych do budowy linii. Miasto oszacowało koszt prac na 64,1 mln zł. Każda oferta jest wyższa.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola - prawie 90 mln zł, najdroższą konsorcjum Trakcja PRKiL 138,6 mln zł.

ZOBACZ TEŻ:

- Z reguły są 60-dniowe terminy związania ofertą, ale przedłużyliśmy ważność naszej oferty - mówi Michał Wrzosek z firmy Budimex S.A.

Według naszych informacji, na placu boju pozostały tylko dwie oferty: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (93 646 800,19 zł) oraz warszawskiego Budimexu (104 790 735,61 zł).

Z wyścigu o wykonawstwo inwestycji odpadła najtańsza oferta, czyli hiszpańska Balzola. Ale w tym przypadku wypada się cieszyć, biorąc pod uwagę wieści ze stolicy Dolnego Śląska. W grudniu ubiegłego roku Wrocławskie Inwestycje wyrzuciły z placu budowy hiszpańską firmę Balzola, która zajmowała się przebudową ulic Hubskiej i Pułaskiego. Powód to opóźnienie inwestycji. Wykonawcy naliczonych zostało 40 mln zł kar (kontrakt opiewał na 35 mln zł). 3,5 mln zł zostało potrąconych z pieniędzy, które należało zapłacić firmie.

ZOBACZ TEŻ:

Pozostaje pytanie skąd Szczecin weźmie brakujące pieniądze, czyli niemal 30 mln złotych do oferty.

Co ma powstać?

Inwestycja obejmuje budowę torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn, która obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowo projektowanej pętli Mierzyn.

Tramwaj do Mierzyna: Jest przetarg. Kiedy koniec inwestycji?...

W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

Było wahanie

W marcu tego roku pojawiła się informacja, że miasto rezygnuje z budowy opisywanej linii. Pole do takich plotek dał rejestr umów zawartych przez miasto Szczecin, gdzie jest informacja o aktualizacji dokumentacji aplikacyjnej projektu „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie”, w związku z planowaną rezygnacją z zadania 1 - Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn. Aktualizację ma wykonać firma Wyg International za 34 440 złotych.

ZOBACZ TEŻ:

Czy to oznacza, że miasto rezygnuje z budowy nowej linii tramwajowej do granic miasta?

- Nie ma żadnej rezygnacji z budowy linii na Mierzyn. Do tego przetarg trwa - zapewnia w rozmowie z „Głosem” Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński