Tragiczny finał wypadku karetki na Wyzwolenia w Szczecinie. Zmarł pacjent

MP
internauta Krzysztof Jesse
Nie żyje pacjent poszkodowany w czwartkowym wypadku karetki w centrum Szczecina.

Jadący do szpitala ambulans zderzył się z dwoma samochodami. Ucierpiała załoga karetki i pacjent.

Mężczyzna zmarł w szpitalu. Nie wiadomo, czy wypadek przyczynił się do śmierci pacjenta.

Policja wyjaśnia kto spowodował wypadek na skrzyżowaniu al. Wyzwolenia i ul. Rayskiego w Szczecinie. Karetka jechała na sygnałach na czerwonym świetle.

Zobacz więcej: Wypadek karetki na skrzyżowaniu Wyzwolenia i Rayskiego [zdjęcia]

Wypadek karetki na skrzyżowaniu Wyzwolenia i Rayskiego [zdjęcia]

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

S
SaddaM
W dniu 27.10.2015 o 02:33, t napisał:

Jakoś w Szczecinie często karetki ulegają wypadkom.

Jakieś statystki porównawcze, czy po prostu takie stwierdzenie z ... "palca wyssane".?

A
Adren
W dniu 21.10.2015 o 23:20, Ktoś napisał:

Zgadzam się. Ale przepisy również mówią, że kierowca pojazdu uprzywilejowanego MA OBOWIĄZEK uważać na innych uczestników ruchu drogowego, którzy mogą go zwyczajnie nie zobaczyć - ciężarówki, autobusy, zarośla... Niestety wiele kierowców karetek, straży i policji o tym zapomina. Myślą, że jak są "uprzywilejowany" to mogą przenikać przez inne samochody...

Oczywiście i o tym też wspomniałam.
t
t

Jakoś w Szczecinie często karetki ulegają wypadkom.

K
Ktoś
W dniu 20.10.2015 o 10:43, Adren napisał:

Wypadek przy pracy? Zginął człowiek i to jest wypadek przy pracy? Ludzie, pojazd uprzywilejowany należy przepuścić, by miał łatwiejszy dojazd i o tym mowi kodeks drogowy, ale każdego obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności i ograniczenie zaufania.

 

Zgadzam się. Ale przepisy również mówią, że kierowca pojazdu uprzywilejowanego MA OBOWIĄZEK uważać na innych uczestników ruchu drogowego, którzy mogą go zwyczajnie nie zobaczyć - ciężarówki, autobusy, zarośla... Niestety wiele kierowców karetek, straży i policji o tym zapomina. Myślą, że jak są "uprzywilejowany" to mogą przenikać przez inne samochody...

A
Adren
W dniu 16.10.2015 o 13:40, rew napisał:

sygnały + czerwone światło i koniec wyjaśniania.w tym przypadku wypadek przy pracy nic więcej.żal tylko pacjenta.

Wypadek przy pracy? Zginął człowiek i to jest wypadek przy pracy? Ludzie, pojazd uprzywilejowany należy przepuścić, by miał łatwiejszy dojazd i o tym mowi kodeks drogowy, ale każdego obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności i ograniczenie zaufania.

d
dc
W dniu 16.10.2015 o 22:54, Anna napisał:

 Sam jesteś baran, jak jadą Ci w nocy na sygnałach świetlnych i dźwiękowych to płaczesz, że spać nie dają. Wniosek jeden - panowie z pogotowia w nosie miejcie społeczeństwo i całą dobę na sygnałach. 

zaciekawiony tematem sprawdziłem w kodeksie drogowym i pojazd uprzywilejowany jest tylko wtedy gdy używa obu sygnałów  więc jesteś jednak baran

S
Szhamanka

Pacjent był transportowany do dermatologa... sprawą niech zajmą się odpowiednie służby i niech wyciągną wnioski i konsekwencje.

Szczerze współczuję Rodzinie, ponieważ dotyczy to osób zkręgu moich znajomych. :(

G
Gość
W dniu 16.10.2015 o 22:54, Anna napisał:

 Sam jesteś baran, jak jadą Ci w nocy na sygnałach świetlnych i dźwiękowych to płaczesz, że spać nie dają. Wniosek jeden - panowie z pogotowia w nosie miejcie społeczeństwo i całą dobę na sygnałach.

 

Po pierwsze. Były to godziny popołudniowe.

Po drugie. Pojazd uprzywilejowany, żeby nim być, musi mieć włączone sygnały świetlne i dźwiękowe jednocześnie.

Po trzecie. Jadąc na samych sygnałach świetlnych i łamiąc jakikolwiek przepis łapie się bezwzględnie na MKK.

s
stachu

Ano stad pewność że nie są potrzebne koguty do przewiezienia pacjenta z domu do szpitala lub odwrotnie. Koguty mogą używać tylko ratownicy dla ratowania zycia itp....

W dniu 16.10.2015 o 16:17, ciekaff napisał:

Skąd ta pewność że używają bez powodu ?? A może przykłady kiedy jest powód... ??OSP też używa bez powodu jadąc np. do pożaru torfowiska ; jaka róznica jak dojadą 20 min.później? ;)

A
Anna
W dniu 16.10.2015 o 20:56, Gość napisał:

Dzisiaj, po raz któryś raz , widziałem karetkę tylko na sygnałach świetlnych, której kierujący próbował wyegzekwować nie przysługujące mu prawa. :blink:  Baran i jeszcze raz, baran za kierownicą. :wacko:

 


Sam jesteś baran, jak jadą Ci w nocy na sygnałach świetlnych i dźwiękowych to płaczesz, że spać nie dają. Wniosek jeden - panowie z pogotowia w nosie miejcie społeczeństwo i całą dobę na sygnałach.

G
Gość

Dzisiaj, po raz któryś raz , widziałem karetkę tylko na sygnałach świetlnych, której kierujący próbował wyegzekwować nie przysługujące mu prawa. :blink:  Baran i jeszcze raz, baran za kierownicą. :wacko:

S
SimoN
W dniu 16.10.2015 o 16:01, Anka napisał:

pewnie, że szkoda, ale jak napisali w artykule "nie wiadomo, czy wypadek przyczynił się do śmierci pacjenta". Więc po pierwsze i bez wypadku mogło się to tak zakończyć, a po drugie jeśli stan był zły to jednak słusznie jechali na sygnałach.....

Na innych portalach można zobaczyć zdjęcia od drugiej strony pojazdu, kiedy gruby słup latarni "wchodzi" ok. na 50 cm w lewą środkową stronę karetki. Niestety ... w tym miejscu transportowany jest pacjent - zresztą na fotkach w GS 24 widać że leży na podłodze; więc siła odrzutu musiała być bardzo duża. Takie uderzenie musiało się tak skończyć-fizyki nie da się oszukać , niestety :(

Prokurator wyjaśni czy była potrzeba jechać na sygnale ...

Wyrazy Współczucia dla Rodzin poszkodowanych w tym wypadku.

c
ciekaff
W dniu 16.10.2015 o 14:18, stachu napisał:

Szkoda rodziny i tego mężczyzny który zmarł. Zastanawia mnie tylko kto i kiedy zrobi porządek z tymi firmami transportu medycznego ponieważ notorycznie używają bez powodu niebieskich świateł a jest przepis który to reguluje. W sumie to każdy by chciał mieć w swojej firmie w aucie niebieskiego koguta. I pędzić od jednego do drugiego klienta. Pora by odpowiednie służby zrobiły z nimi porządek.

 

Skąd ta pewność że używają bez powodu ??  A może przykłady kiedy jest powód... ??

OSP też używa bez powodu jadąc np. do pożaru torfowiska ; jaka róznica jak dojadą 20 min.później? ;)

c
ciekaff
W dniu 16.10.2015 o 16:00, P napisał:

To akurat nie ma znaczenia. Jeżeli były w danej chwili włączone, to kierowcy mają się do nich stosować, a nie analizować, czy są zasadne.

 

Skąd pewność że kierowca osobówki się nie zastosował ? Padał deszcz, było ślisko , może większy pojazd zasłonił mu lewą stronę ??

A
Anka

pewnie, że szkoda, ale jak napisali w artykule "nie wiadomo, czy wypadek przyczynił się do śmierci pacjenta". Więc po pierwsze i bez wypadku mogło się to tak zakończyć, a po drugie jeśli stan był zły to jednak słusznie jechali na sygnałach.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3