Torowisko uratowane? Obiecujące spotkanie na alei Wojska Polskiego. Znamy szczegóły

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
27 września rano na remontowanym odcinku alei Wojska Polskiego doszło do spotkania, którego tematem była ocena wartości historycznej odsłoniętego torowiska. Wziął w nim udział Miejski Konserwator Zabytków, przedstawiciele Szczecińskich Inwestycji Miejskich oraz Muzeum Techniki i Komunikacji.

Z informacji "Głosu" wynika, że muzeum popiera pomysł pozostawienia fragmentu torowiska. Nieoficjalnie - chodzi o odcinek do 15 metrów, który znajduje się w pobliżu dawnej fontanny 'Ściana płaczu". Pozostawiony fragment torów byłby poza jezdniami, gdzie poruszają się pojazdy.

Z pomysłem pozostawienia fragmentu torowiska wystąpiło Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej. Liczy się czas.

- Niestety, na część ulicy wjechały już buldożery i dokonują rozbiórki torowiska. Uważamy, że aktualnie powinno wstrzymać się te prace oraz dokonać rozstrzygnięcia, czy poszczególne elementy infrastruktury należy zachować dla potomności, a najlepiej w jaki sposób to zrobić - czytamy w liście do redakcji. Chodzi nie tylko o tory, ale również informację o dziejach komunikacji miejskiej, która mogłaby stanąć w formie przystanku tramwajowego.

- W tej sprawie powinni się wypowiedzieć eksperci. To oni w pierwszej kolejności powinni ocenić czy coś stanowi wartość historyczną i warto to wyeksponować. Z tego co wiem trwają ustalenia w tej kwestii - napisał w mediach społecznościowych Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Przypomnijmy, że rozpoczęła się przebudowa śródmiejskiego odcinka alei. Wykonawca prac ma dwa lata na przebudowę fragmentu alei Wojska Polskiego i placu Zwycięstwa. Za kontrakt o wartości ponad 80 mln zł odpowiada Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Aleja nie będzie już arterią komunikacyjną, ale stanie się dwujezdniową (Każda jezdnia 4,5 m szerokości) drogą z uspokojonym ruchem do 30 kilometrów na godzinę. W związku z tym nie wydzieli się dróg dla rowerzystów. Do dyspozycji kierowców na alei będzie 185 miejsc parkingowych, w tym dziesięć dla pojazdów zaopatrzenia, sześć dla aut elektrycznych (obok stacji ładowania).

ZOBACZ TEŻ:

Rozkopana Aleja Wojska Polskiego ukazała historyczne torowisko tramwajowe

"Zostawmy kawałek historycznego torowiska". Apel dotyczący o...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Portyme
Co oni kużwa chcą zostawić ? Jakieś 50 letnie tory !!!!!! Szkoda że jak Arkońską remontowali to sobie nie zostawili ...Tam to były setki metrów tego g***a z czasów komuny ! Rozumiem gdyby to było torowisko sprzed II wś ale to ??
K
Krzysztof Rozanski
Czym to się szczycić. Stare torowisko, świadectwo lepszych czasów komunikacji tramwajowej w centrum Szczecina. Struktura tramwajowa cały czas była zwijana. A dzisiaj tylko się remontuje, a rozwój jest bardzo lichy w porównaniu do innych porównywalnych wielkością do Szczecina miast w Polsce
Dodaj ogłoszenie