Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Torowa rewolucja w Szczecinie. Pół roku prac na Niebuszewie i w centrum za nami. Kiedy koniec utrudnień? 23.06.2021

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Torowa rewolucja na Placu Rodła w Szczecinie
Torowa rewolucja na Placu Rodła w Szczecinie Sebastian Wołosz
Za nami pół roku prac w ramach przebudowy torowisk na odcinku od Dworca Niebuszewo do placu Rodła. Do tej pory inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. I nawet jeśli nadal tak będzie, to z utrudnieniami musimy się liczyć jeszcze przez półtora roku.

- Obecnie trwają intensywne prace rozbiórkowe na Placu Rodła i Alei Wyzwolenia. Tam gdzie to możliwe rozpoczyna się wykonanie koryta pod nowe jezdnie i torowisko. Roboty w ramach torowej rewolucji prowadzone są w wielu miejscach jednocześnie, aby zakończyć tę ogromną inwestycję w czasie - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik Tramwajów Szczecińskich.

ZOBACZ TEŻ:

W ubiegłym tygodniu na Niebuszewie prowadzone były między innymi prace torowe - wykonanie górnej płyty torowej na ul. Kołłątaja i betonowanie dolnej płyty na ulicy Asnyka. Jednocześnie trwa przebudowa sieci ciepłowniczej na ul. Orzeszkowej, w widoczni są także brukarze w rejonie Ronda Sybiraków. W centrum wykonane było koryto i podbudowy pod peron przy parku na ul. Matejki, trwały prace brukarskie na ulicy Małopolskiej i Mazowieckiej. Odbyło się również betonowanie górnej płyty na placu Hołdu Pruskiego.

Najbliższe dni planowane są między innymi: prace rozbiórkowe i wykonanie koryta torowiska i jezdni na pl. Rodła i w al. Wyzwolenia, wykonanie peronu przy pl. Żołnierza Polskiego, stworzenie odcinków odwodnienia terenu wzdłuż Al. Wyzwolenia, kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne, kanalizacji teletechnicznej w rejonie pl. Żołnierza Polskiego, montaż fundamentów pod słupy trakcyjne na pl. Rodła. Do tego dojdą m.in. prace brukarskie w rejonie skrzyżowania z ul. Mazowiecką, na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, przełożenie nawierzchni chodników między ul. Mazowiecką i ul. Małopolską.

ZOBACZ TEŻ:

To jedna z największych inwestycji prowadzonych w naszym mieście. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego. W zakres zadania wchodzi m.in. nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych, czy budowę tramwajowych przystanków „wiedeńskich”, czyli z wyniesioną przestrzenią, na którą z taboru wychodzić będą pasażerowie. Powstaną też drogi rowerowe.

Prace potrwają jeszcze blisko półtora roku. Wykonawca, firma ZUE S.A ma na wykonanie zadania 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Wartość kontraktu to 174 429 663,24 zł.

Torowa rewolucja w Szczecinie. Mnóstwo zmian, Sprawdziliśmy ...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński