MKTG SR - pasek na kartach artykułów
1 z 10
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Jak kilkadziesiąt lat temu wyglądały szczecińskie tramwaje?...

TOP10. Zabieramy was w przeszłość szczecińskich tramwajów

Jak kilkadziesiąt lat temu wyglądały szczecińskie tramwaje? Czy pamiętamy największy tramwajowy wypadek? Kiedy spłonął całkowicie tramwaj w Szczecinie?

Taki był początek. 4 lipca 1897 roku pierwszy elektryczny tramwaj przejechał trasę o długości 2,6 km łączącą Łękno z ul . Wyszyńskiego. Do końca roku tramwaj elektryczny połączył Dworzec Główny z Bramą Portową, ul. Niepodległości, cmentarzem Niemierzyn.

Tramwaje konne, po protestach właścicieli sklepików położonych nad Odrą, wyszły z użytku dopiero 1 maja 1898 roku. Do roku 1904 położono 20 km drugich torów, między innymi na ulicach Kolumba, Nowej, Potulickiej i innych. Kolejnym etapem rozwoju było połączenie Cmentarza Centralnego z Bramą Portową i resztą centrum miasta.

Pod koniec 1904 roku wszystkie tramwaje kursowały ze zwiększoną z 10 do 7,5 minuty częstotliwością. Rok 1905 przyniósł kolejne zmiany. Tramwaj przekroczył Odrę przez nowy most Hansabrücke (obecnie Most Długi).

Zobacz także: Świąteczny tramwaj w Szczecinie

Zobacz również

Przedszkolaki odwiedziły Urząd Miejski w Zdunach

Przedszkolaki odwiedziły Urząd Miejski w Zdunach

Wybory sołeckie w Łagiewnikach. Grzegorz Kreczmer z jednogłośnym poparciem wioski

Wybory sołeckie w Łagiewnikach. Grzegorz Kreczmer z jednogłośnym poparciem wioski

Polecamy

ORLEN Wyścig Narodów. Egholm pierwszym liderem

ORLEN Wyścig Narodów. Egholm pierwszym liderem

Protest rolników na Wałach Chrobrego pod Urzędem Wojewódzkim zakończony

Protest rolników na Wałach Chrobrego pod Urzędem Wojewódzkim zakończony

Giro d'Italia. Jonathan Milan wygrał 11. etap, Pogacar liderem

Giro d'Italia. Jonathan Milan wygrał 11. etap, Pogacar liderem