TOP10. Zabieramy was w przeszłość szczecińskich tramwajów
Jak kilkadziesiąt lat temu wyglądały szczecińskie tramwaje? Czy pamiętamy największy tramwajowy wypadek? Kiedy spłonął całkowicie tramwaj w Szczecinie?
Taki był początek. 4 lipca 1897 roku pierwszy elektryczny tramwaj przejechał trasę o długości 2,6 km łączącą Łękno z ul . Wyszyńskiego. Do końca roku tramwaj elektryczny połączył Dworzec Główny z Bramą Portową, ul. Niepodległości, cmentarzem Niemierzyn.
Tramwaje konne, po protestach właścicieli sklepików położonych nad Odrą, wyszły z użytku dopiero 1 maja 1898 roku. Do roku 1904 położono 20 km drugich torów, między innymi na ulicach Kolumba, Nowej, Potulickiej i innych. Kolejnym etapem rozwoju było połączenie Cmentarza Centralnego z Bramą Portową i resztą centrum miasta.
Pod koniec 1904 roku wszystkie tramwaje kursowały ze zwiększoną z 10 do 7,5 minuty częstotliwością. Rok 1905 przyniósł kolejne zmiany. Tramwaj przekroczył Odrę przez nowy most Hansabrücke (obecnie Most Długi).
Zobacz także: Świąteczny tramwaj w Szczecinie