Pod koniec marca 2023 roku po polskich drogach jeździło 67 127 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W pełni elektrycznych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) było 33 263 sztuki, a pozostałą część stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 33 864 sztuki. Co ciekawe, przez pierwsze trzy miesiące b.r. liczba osobowych aut elektrycznych zwiększyła się o 5500 sztuk, tj. o 84% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Park samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym liczył łącznie 3588 szt., z czego auta elektryczne BEV stanowiły ponad 99%.
Wpływ na tak duże zainteresowanie "elektrykami" mają bez wątpienia dopłaty oferowane w ramach programu "Mój elektryk". Wnioski mają być przyjmowane do września 2025 roku.
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec marca 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2699 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5305 punktów). 30% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 70% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W marcu uruchomiono 19 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (39 punktów).
Najtańsze osobowe auto elektryczne BEV, to jednak wydatek ponad 100 000 złotych.
Jeśli chcesz się dowiedzieć ile kosztują najtańsze auta elektryczne. Zobacz naszą galerię!