- Pramatką mikrosamochodów była włoska Isetta. Skonstruowali ją w 1952 roku włoscy inżynierowie Ermenegildo Preti i Pierluigi Raggi. Produkowana była w fabryce lodówek i skuterów Iso. Autko pokazane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 1953 roku olśniło gości. Nigdy nie widzieli podobnego toczydełka - opowiada Jacek Ogrodniczak z Muzeum Techniki i Komunikacjji Zajezdnia Sztuki. - Autko mieściło dwie osoby, przestrzeń z tyłu była przeznaczona na bagaż i koło zapasowe. Isetta miała cztery koła, ale tylne były umieszczone tak blisko siebie, że niekiedy pojazd klasyfikowano jako trójkołowiec. Kształt autka nawiązywał do kropli wody, czy też bańki mydlanej. Toczydełko szybko dorobiło się przydomka: bubble car (samochód-bańka). Brezentowy dach miał umożliwić ewakuację w razie wypadku. No i te drzwi, będące jednocześnie przednią maską. Całość napędzał silniczek, o pojemności 236 cm
Autko było urocze i ekonomiczne a właściciel firmy Iso Renzo Rivolta, sprzedawał licencje na prawo i lewo. Isettę szybko zaczęto produkować w Brazylii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Francji, no i w Niemczech.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?