Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To już nie Black Friday, a Black November, czyli zmiany spowodowane covidem

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Archiwum
Wybierasz się na zakupy w Black Friday? Planujesz trochę poszaleć w sklepach? Na co możesz liczyć na wyprzedażach i na co powinieneś uważać, robiąc zakupy i to nie tylko podczas Czarnego Piątku?

W najbliższy piątek możesz liczyć na spore obniżki cen w sklepach. To z okazji Black Friday, czyli święta zakupów, które opanowało już większość sklepów na całej kuli ziemskiej.

Skąd to święto?

Przyszło do nas z USA, ale co ciekawe, właśnie w Polsce przybiera różne formy - raz staje się weekendem - innym razem nawet miesiącem intensywnych akcji rabatowych.

Black Friday to także okazja, aby taniej kupić prezenty mikołajkowe, a także te z okazji świąt Bożego Narodzenia. Sklepy przygotowały nie tylko promocyjne ceny na swój towar, ale także sporo dodatkowych atrakcji - rabatów, prezentów czy konkursów.

Ale robiąc tego dnia zakupy, warto pamiętać, że praktycznie nie ma możliwość zwrotu zakupionego towaru. Można jednak pertraktować przed zakupem o tym ze sprzedawcą, bo to zależy od jego dobrej woli, czy przyjmie na towar czy też nie. Warto więc spytać o to przed zakupem.

O tym, że za granicą rzeczywistość wcale nie jest aż tak różowo, świadczyć może publikacja „How to avoid fake Black Friday deals” brytyjskiego portalu Which z września 2021 r. Dziennikarze przeanalizowali, jak zmieniały się w sklepach ceny 119 wybranych produktów. Okazało się, że zaledwie 3 z nich, czyli niewiele ponad 1 proc., dało się w okresie Black Friday i Cyber Monday nabyć znacznie taniej. Przytłaczającą większość, chociaż także opatrzoną informacjami o przecenie, w okresie sześciu miesięcy przed listopadowymi wyprzedażami oraz sześciu miesięcy po nich dało się kupić za mniej więcej tyle samo, ile wynosiły z pozoru okazyjne ceny.

Black Friday bez pułapek. Jak nie przepłacać na wyprzedażach...

Natomiast jeżeli produkt ma wadę, można towar zwrócić w ciągu nawet 2 lat od dnia wydania rzeczy. Chyba, że towar został przeceniony właśnie ze względu na wadę i jest to wyraźnie powiedziane (najczęściej napisane na metce) - takiej wady reklamować nie możesz.

Black Friday to dzień wyprzedaży, które sięgają nawet 80 procent. Do piątku jeszcze kilka dni, ale w niektórych sklepach „czarnopiątkowe” promocje już się rozpoczęły. Pewnie twoja skrzynka mailowa pełna jest już dziś ofert „czarnopiątkowych”.

Black Friday w Polsce wypada w tym roku 26 listopada. Trzy dni później jest tzw. Cyber Monday, czyli dzień, podczas którego możemy skorzystać z przecen w sklepach internetowych i na portalach aukcyjnych.

Wyprzedaże z okazji Black Friday uznawane są za największe obniżki cen w całym roku. Przeceny towaru sięgają wtedy nawet minus 80 proc. Do „czarnopiątkowej” akcji przystępują zarówno wielkie sklepy wielobranżowe, jak i małe, specjalistyczne placówki. Sklepy liczą na tych klientów, którzy już teraz planują kupić bożonarodzeniowe prezenty. Już dziś swoje produkty ze zniżkami oferują internetowe sklepy ze sprzętem AGD i RTV, a także z dekoracyjnymi, obuwiem, odzieżą czy zabawkami. Przez ten tydzień, do piątku 26 listopada możemy raczej liczyć na przeceny w granicach od 15 do 30 proc. Od piątku rana się zacznie wielka obniżka.

Ten rok, nie tylko w Polsce, przynosi zmiany w promocyjnych wydarzeniach w handlu i tak popularnym Black Friday. Rośnie liczba marek, które decydują się na organizację dni towaru po obniżonych cenach, które trwają przez 2 i więcej tygodni. Odbywają się one pod hasłem Black Weeks, a nawet Black November. To przez zmiany zachowań konsumentów związane z koronawirusem.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński