Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To była koszmarna droga. Zobacz, jak wygląda po remoncie. Nie ma już asfaltowej fali. ZDJĘCIA

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
To finisz prac modernizacji ważnego odcinka drogi powiatowej nr 3923Z Szczecin - Warnik na odcinku od ul. Okulickiego w Szczecinie do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3922Z Stobno - Mierzyn.

- Od 7 grudnia rozpoczęły się odbiory inwestycji – mówi Magdalena Sochanowska, naczelnik Wydziału Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Policach. - Projekt obejmuje przebudowę całego odcinka drogi od ul. Okulickiego w Szczecinie do skrzyżowania za przejazdem kolejowym. ze względów ekonomicznych projekt ten został podzielony na 2 etapy i dofinansowaniem objęty jest wyłącznie pierwszy etap inwestycji

- czyli odcinek od ul. Okulickiego do skrzyżowania z drogą na Mierzyn, czyli ten który jest najbardziej problematyczny dla mieszkańców

Droga powiatowa ze Stobna do Szczecina była bardzo zniszczona

Pisaliśmy o tym wiosną 2019 roku.

- Cały odcinek jest w tragicznym stanie: dziury i brak pobocza. Powiat odpowiada tak jak zawsze: brak pieniędzy – mówił wówczas pan Krzysztof, jeden z kierowców. Szczególnie uciążliwe było miejsce tuż za Stobnem w stronę Szczecina, gdzie była słynna fala asfaltowa, którą bez obaw mógł pokonać tylko czołg. Wielu kierowców jeździło po angielsku, czyli - o ile to możliwe – korzystało z lewej strony jezdni.

- Proponuję przejechać się każdemu, kto nie wierzy. Muldy powodują, że kierowcy znający przeszkodę zjeżdżają na lewą stronę - komentował w 2019 roku Norbert Surdy ze Stobna. - Niektórzy tracą przyczepność i zjeżdżają gwałtownie na przeciwny pas ruchu, a tym samym stwarzają zagrożenie. Dziury w nawierzchni to osobny temat. Jak popada deszcz wyrwy nie są widoczne. Znam przypadek, jak samochód wjechał w dziurę, nie jechał szybko, a opona pękła i uszkodzona została felga.

Przypomnijmy, inwestycja rozpoczęła się na początku roku.

  • Przebudowana została nie tylko nawierzchnia jezdni Stobno - Szczecin, ale powstały chodniki, ciąg pieszo-rowerowy i rowy.
  • Zadanie na zlecenie Starostwa Powiatowego w Policach realizuje firma Strabag.
  • Jego koszt to 13,3 mln złotych.
  • Gmina Kołbaskowo wsparła przebudowę kwotą 2,6 mln zł.
  • Starostwo otrzymało także ponad 6,8 mln zł dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych oraz 2,1 mln zł z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Dodajmy, że w trakcie prac budowlanych natrafiono na nowe, niezaewidencjonowane dotychczas, stanowisko archeologiczne. Na długości ok 40 m, pod istniejącą konstrukcją jezdni odnalezione zostały w trzech skupiskach szczątki ludzkie. Prace na tym odcinku jezdni bezpośrednio po dokonaniu odkrycia zostały wstrzymane decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Konieczne było przeprowadzenie prac archeologicznych ratunkowych.

Według naszej wiedzy na trasie był m.in. relikt półziemianki kultury pucharów lejkowatych. To jedna z kultur neolitu, występująca w Europie między 3700–1900 przed naszą erą, na terenach Jutlandii, Szwecji, Niemiec, Holandii, Polski oraz części Wołynia i Podola.

ZOBACZ TEŻ: Ranking osiedli w Szczecinie 2020. Podsumowanie. Zobacz TOP 5!

Podsumowanie rankingu. Zobacz TOP osiedli w Szczecinie!

Ranking osiedli w Szczecinie 2020. Podsumowanie. Zobacz TOP 5!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński