- Rozumiemy troskę i zaangażowanie przedstawicieli związku w ciągłą poprawę warunków pracy, jest to bowiem cel spójny z naszymi działaniami - zapewnia Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. - Corocznie inwestujemy w upraszczanie pracy naszej załogi i poprawę wynagrodzeń. W tegorocznym badaniu opinii pracowników, 80 procent załogi powiedziało, że "lubi swoją pracę".
Przypomnijmy, że we wtorek przedstawiciele Polskiej Partii Pracy-Sierpień 80 i Wolnego Związku Zawodowego "Sierpień 80" protestowali przed hipermarketem Tesco przy ulicy Milczańskiej.
W ramach protestu klientom hipermarketu rozdawano tygodnik "Kurier Związkowy" z opisem sytuacji osób zatrudnionych w dużych sieciach.
Według związkowców Tesco stosuje multiskilling oraz narzuca normy tempa skanowania kasjerkom. Multiskilling to wezwanie dla pracowników innych działów do obsługi kas w przypadku długich kolejek. Odbiera to tym pracownikom czas na wykonanie podstawowych obowiązków na przydzielonych im macierzystych działach.
Przedstawiciele sieci tłumaczą, że zdarzają się przypadki, kiedy w kasach pracują pracownicy innych działów.
- W Tesco pracujemy jak jeden zespół - tłumaczy Michał Sikora. - Pracownicy wiedzą, że najważniejsza jest obsługa klienta, a klienci oczekują przede wszystkim krótkich kolejek przy kasach. Zdarzają się momenty, gdy nagle przy kasach pojawia się duża grupa klientów. Wówczas, dzięki pomocy kolegów z innych działów, udaje się kasjerom rozładować kolejki w kilka-kilkanaście minut. Praca "ramię w ramię" jest standardem w handlu.
Uzyskaliśmy także odpowiedź odnośnie tempa skanowania, według kierownictwa sieci to, co związkowcy określają jako "tempo skanowania" to średnia teoretyczna liczba produktów, jaka przechodzi przez kasy.
- To liczba teoretyczna, liczona wyłącznie w trakcie przesuwania produktów pod skanerem. A zatem liczona bez czasu, w jakim klient płaci, pakuje towary, wreszcie bez czasu, gdy przy kasie nie ma klientów - wyjaśnia pracownik biura prasowego. - Dane dotyczące średniej ilości skanowanych produktów są niezbędne przy planowaniu obsady linii kas, co przekłada się na brak kolejek.
Zgodnie z informacjami uzyskanymi w sieci "Sierpień 80" nie ma swoich członków w sklepie w Szczecinie.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?