Tłok w pociągu relacji Szczecinek - Szczecin. Polregio: w miarę możliwości składy będą większe – 18.06.2021

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nasza Czytelniczka zwróciła uwagę na kłopoty pasażerów jadących w niedzielę na trasie Szczecinek - Szczecin. Jeden skład nie wystarczy, żeby pomieścić wszystkich chętnych. Przewoźnik obiecuje, że w miarę możliwości taborowych będzie więcej miejsc siedzących.

- Często korzystam z transportu publicznego, w tym podróżuję koleją. Sytuacja jak na załączonych zdjęciach jest standardem na trasie relacji Szczecinek - Szczecin. Zwłaszcza w niedzielę lub podczas tzw. długich weekendów - mówi pani Agata. - Odpowiedź na taką sytuacje ze strony pracowników kolejki jest taka: "wszyscy wracają na ostatnią chwilę a rano składy jeżdżą puste". Nie rozumiem tego tłumaczenia, przecież wystarczyłoby dołączyć jeszcze jeden skład do pociągu. Tym bardziej, że sytuacja powtarza się cyklicznie i można przewidzieć, kiedy będzie wzmożony ruch podróżujących.

O wyjaśnienie sytuacji poprosiliśmy naszego lokalnego przewoźnika Polregio.

- Na bieżąco monitorowana jest frekwencja w składach Polregio kursujących na terenie Pomorza Zachodniego. Od 13 czerwca 2021 zmienił się rozkład jazdy pociągów. Jedna ze zmian została dokonana na pociągu wieczornym ze Szczecinka, na którym frekwencja była przekraczana - wyjaśnia Damian Kurpiel, rzecznik prasowy Polregio sp. z o. o. Zachodniopomorski Zakład w Szczecinie. - W poprzednim rozkładzie jazdy pociąg ten łączył się na stacji Ulikowo z pociągiem jadącym od strony Piły. Wobec powyższego technicznie nie było możliwe, aby od stacji Szczecinek jechał wzmocniony na 2 jednostkach. Na dzień dzisiejszy pociąg ten na stacji Ulikowo nie łączy się z pociągiem jadącym od strony Piły i możliwa jest obsługa na dwóch jednostkach już od stacji początkowej. Tak było między innymi 13 czerwca. W miarę naszych możliwości taborowych pociąg ten będzie zestawiany z dwóch jednostek dla podróżnych, gwarantując większą liczbę miejsc siedzących.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → * 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)CZYTAJ WIĘCEJ:■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

ZOBACZ TEŻ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Ktosik

Przy takim tłumaczeniu pracownika PKP to najlepiej w ogóle nie jechać. Jeżeli mam jechać w niedzielę rano (no bo jest pusty pociąg) to co to za weekend? To może jeszcze w tamtą stronę jechać w środę o 11:00 bo wtedy też puste?

G
Gość

Nie jeżdżę pociągami,chyba 2 lata temu skorzystałem. Konduktor na skargę na tłok powiedział że więcej wagonów to większy koszt za skorzystania z torów. Proste?

Dodaj ogłoszenie