Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

The Tall Ships Races 2017 w Szczecinie. Kolejna wielka impreza i nowe inwestycje [wideo]

Marek Rudnicki
Kolejny finał regat The Tall Ships Races odbędzie się w Szczecinie w 2017 roku.
Kolejny finał regat The Tall Ships Races odbędzie się w Szczecinie w 2017 roku. Andrzej Szkocki
W 2017 roku odbędzie się w Szczecinie trzeci finał regat. Wcześniej, w 2015 roku będziemy świadkami finału Regat Bałtyckich. Zapowiadany jest też szereg inwestycji.

Szczecin po raz trzeci w historii stanie się gospodarzem finału regat wielkich żaglowców, które odbędą się w roku 2017.

- Sail Training International doceniło naszą organizację i to co działo się w Szczecinie w 2007 i 2013 roku - mówi Krzysztof Soska, wiceprezydent Szczecina. - Docenili też fakt, że nasza, tegoroczna impreza, była największą żeglarską imprezą na świecie. Uczestniczyło w niej 2,5 mln osób, podczas gdy w przykładowo w Sydney, było ich 2 mln.

Tegoroczna impreza kosztowała miasto około 19 -20 mln zł. Od sponsorów dostaliśmy 4 mln zł. Opłata roczna na rzecz właścicieli regat, STI, wynosi 350 tys. euro. Mimo to, zdaniem władz miejskich, warto organizować regaty. Podnosi to edukację morską młodzieży. Przykładem młodzieżowa reprezentacja Szczecina, bardzo wysoko oceniana na każdej żeglarskiej imprezie. Do tej pory młodzież odwiedziła 18 wielkich portów morskich w 12 krajach. Z programu edukacji skorzystało 36 tys. młodych ludzi. To z nich tworzy się przyszła polska kadra morska.

W 2017 roku żaglowce pokonają trasę Halmstad - Kotka - Turku - Kłajpeda - Szczecin. Regaty zakończą się na Odrze u stóp Wałów Chrobrego w dniach 5 - 8 sierpnia.

Regaty, to również kolejne miejskie inwestycje, które wzbogacają Szczecin w nową infrastrukturę. Rozpocznie się budowa mostu Kłodnego, wielkiego systemu rond (w tym na ulicy Energetyków) i dokończenia wielu nabrzeży.

- Zakładamy budowę mostu Kłodnego z przebudową infrastruktury drogowej - mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina i jednocześnie zastrzega: - Mamy jednak świadomość, że przy tak dużej inwestycji trudno ją będzie zrealizować do 2017 r. Zakładamy, że może powstać koło roku 2019 - 2020.

Miasto przystąpi też do kolejnego etapu modernizacji Łasztowni. Powstanie nabrzeżna infrastruktura związana z budową portu jachtowego na Wyspie Grodzkiej.

- Przygotowujemy się też do modernizacji nabrzeża pasażerskiego należącego do Żeglugi Szczecińskiej - wyjaśnia prezydent Krzystek.

Chodzi tu o problem z cumowaniem największego barku świata (obok Siedowa i Royal Clippera), Kruzenszterna. I rozwiązanie problemu, czy zmodernizować jedynie nabrzeże czy też wybudować tu system dalbowy. A to dlatego, ze miastu zależy na tym, aby w 2017 r. stanęły obok siebie dar Młodzieży, Kruzensztern i Siedow.

- Docelowo naszym celem jest modernizacja wszystkich tych nabrzeży - zapewnia prezydent - ale ile uda nam się zrobić, to będzie zależało, jakie możliwości dofinansowania otworzą nam się przed rokiem 2017, przed realizacją TSR.

Wielkie żaglowce (około pięćdziesięciu) zobaczymy już wcześniej, bo w 2015 roku. Odbędą się wówczas małe TSR nazwane Regatami Bałtyckimi. Żaglowce ścigać się będą na trasie między szwedzkimi miastami, a finał ma odbyć się również w Szczecinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński