Test pełen pomyłek

Aleksandra PaulskaZaktualizowano 
W Gryfinie do próbnego egzaminu gimnazjalnego przystąpiło 433 uczniów. Twierdzą, że był przeprowadzony źle, a oni przeżyli niepotrzebny stres.
W Gryfinie do próbnego egzaminu gimnazjalnego przystąpiło 433 uczniów. Twierdzą, że był przeprowadzony źle, a oni przeżyli niepotrzebny stres. Marek Holiat
Za mało czasu na podział zestawów egzaminacyjnych, niekonkretne instrukcje, różne sposoby kodowania - to tylko niektóre z błędów na próbnym egzaminie gimnazjalnym, wytknięte Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu i Delegaturze Kuratorium Oświaty w Chojnie przez nauczycieli gryfińskiego gimnazjum.

W oficjalnym piśmie wysłanym do tych palcówek nauczyciele mówią też o braku kontaktu z osobą, która mogłaby wytłumaczyć wszelkie niejasności. Nauczyciele musieli nadrabiać miną, gdy uczniowie pytali ich o sens niektórych zadań.
- Brakowało także konkretnych informacji dotyczących zestawów dla uczniów z upośledzeniem umysłowym i niedosłuchem - mówi Danuta Joanna Bus, dyrektor gryfińskiego gimnazjum. Na opakowaniu nie było jakichkolwiek oznaczeń dotyczących przeznaczenia zestawu. Dziewczynka z niedosłuchem rozwiązywała test dla uczniów upośledzonych umysłowo. To inteligentne dziecko, nic dziwnego, że zajęło jej to tylko kilkanaście minut.
Jak mówią nauczyciele, najgorsze było to, że w zestawach egzaminacyjnych były błędy w składzie druku. W zestawie humanistycznym umieszczono mapę na jednej ze stron, a pytania, które się do niej odnosiły, znajdowały się na stronie następnej. Wielu uczniów wprowadziły też w błąd zestawy matematyczne. Część zadań była wydrukowana na tej samej stronie, co karta odpowiedzi. Wielu uczniów tego nie zauważyło.
- Straciłem przez to kilkanaście punktów - mówi jeden z gryfińskich gimnazjalistów. - Miałem szansę na lepszą ocenę. Mam nadzieję, że na właściwym egzaminie, który odbędzie się w maju, nie będzie już takich pomyłek.
Podobne życzenia mają nauczyciele, którzy w piśmie wysłanym do DKO w Chojnie i OKE w Poznaniu sugerują ujednolicenie sposobu kodowania.
- Zwróciliśmy się też z prośbą o jasne, przejrzyste i przede wszystkim czytelne formułowanie poleceń, tak by czynności wykonywane krok po kroku były zrozumiałe dla uczniów - mówi Danuta Joanna Bus. - Podczas październikowego testu dzieci niepotrzebnie przeżywały stres.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3