Terminal niezgody

Redakcja
Tezę, że ludzie związani z SLD usiłowali przejąć kontrolę nad bazą zaprezentował komisji Krzystof Piotrowski były prezes Stoczni Szczecińskiej Porta Holding, która była właścicielem terminalu. Sektor paliw miał być po budowie statków najważniejszym filarem w holdingu.

W styczniu sejmowa komisja śledcza ds. Orlenu ma się przyjrzeć historii świnoujskiego terminalu do przeładunku, składowania i dystrybucji paliw.

W 1994 roku za 70 mld starych złotych Stocznia Szczecińska kupiła poradziecką bazę paliw w Świnoujściu. W tym samym roku w celu prowadzenia działalności w sektorze paliwowym powołano spółkę Porta Petrol. Rok później rozpoczął się remont i rozbudowa bazy. Na inwestycję zaciągnięto kredyt w BIG Banku Gdańsk. Rozruch próbny bazy nastąpił w marcu 2001 roku.

W marcu 2003 roku spółka Porta Petrol ogłosiła upadłość. Jest w niej syndyk . Baza funkcjonuje. Odbywają się przeładunki, są składowane paliwa, ale nie na taką skalę jak zakładano.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie