Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Terminal niezgody

Redakcja
Tezę, że ludzie związani z SLD usiłowali przejąć kontrolę nad bazą zaprezentował komisji Krzystof Piotrowski były prezes Stoczni Szczecińskiej Porta Holding, która była właścicielem terminalu. Sektor paliw miał być po budowie statków najważniejszym filarem w holdingu.

W styczniu sejmowa komisja śledcza ds. Orlenu ma się przyjrzeć historii świnoujskiego terminalu do przeładunku, składowania i dystrybucji paliw.

W 1994 roku za 70 mld starych złotych Stocznia Szczecińska kupiła poradziecką bazę paliw w Świnoujściu. W tym samym roku w celu prowadzenia działalności w sektorze paliwowym powołano spółkę Porta Petrol. Rok później rozpoczął się remont i rozbudowa bazy. Na inwestycję zaciągnięto kredyt w BIG Banku Gdańsk. Rozruch próbny bazy nastąpił w marcu 2001 roku.

W marcu 2003 roku spółka Porta Petrol ogłosiła upadłość. Jest w niej syndyk . Baza funkcjonuje. Odbywają się przeładunki, są składowane paliwa, ale nie na taką skalę jak zakładano.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński