Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telekomunikacyjne pytania i problemy

Krzysztof Flasiński
Przy redakcyjnym telefonie "Głosu” dyżurował szef Biura Prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu Wojciech Jabczyński.
Przy redakcyjnym telefonie "Głosu” dyżurował szef Biura Prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu Wojciech Jabczyński.
Pytania Czytelników najczęściej dotyczyły zmian taryf, nowych planów taryfowych Telekomunikacji oraz dostępu do Internetu. Sporo było również skarg na opieszałość TP SA.

Chciałam załatwić sprawę w telekomunikacji, ale nie mogę się dodzwonić na Błękitną Linię.

Błękitna Linia działa w Szczecinie dopiero od miesiąca. Zarówno klienci, jak i my, uczymy się załatwienia spraw za pomocą telefonu. Dziennie odbieramy kilka tysięcy telefonów. Wiemy, że czasami są problemy z szybkim dodzwonieniem się na BL, zwłaszcza w godzinach szczytu oraz w okresie po otrzymywaniu przez naszych klientów faktur. Dlatego zatrudnimy w Polsce północno-zachodniej 300 dodatkowych konsultantów. Oprócz tego, planujemy w pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzić trzy - zamiast jednego, jak teraz - terminy wysyłania faktur. Uważam, że po tych zmianach nie powinno już być kłopotów z dodzwonieniem się na BL.

Rozwiodłem się z żoną, mieszkamy osobno, ale telefon jest wciąż zapisany na nią. Chciałbym zmienić abonament na tańszy, ale nie wiem, czy mogę to sam zrobić. Rozmawiałem z byłą żoną i ona też nie wie. Jak mam załatwić tę sprawę?

W takiej sytuacji wystarczy, że żona zadzwoni na Błękitną Linię i zmieni abonament. Może także telefonicznie ustanowić dla Pana pełnomocnictwo, aby w przyszłości mógł Pan samodzielnie załatwiać takie sprawy.

Chcę założyć Neostradę, aby mieć lepszy dostęp do Internetu. Ile zapłacę?

Do końca roku trwa promocja. Można testować Neostradę przez miesiąc za 1,07 zł. Jeśli zdecyduje się Pan ją kupić abonament miesięczny wynosi 149 zł, a jednorazowa opłata instalacyjna to 199 zł.

Co mogę załatwić w telepunkcie, a co dzwoniąc na Błękitną Linię? Czy to jest to samo?

W telepunkcie sprzedajemy usługi TP i Idei. Można tu kupić Neostradę czy zamówić telefon. Błękitna Linia 9393 służy do załatwiania spraw, które nazywamy posprzedażowymi, czyli takich, jak przeniesienie telefonu reklamacje, billingi, zgłaszaniu uszkodzeń. Konsultanci Błękitnej Linii udzielają też informacji o usługach TP.

Bardzo dużo dzwonię i płacę wysokie rachunki. Czy TP ma dla mnie jakąś propozycję ?

Dla klientów, którzy dużo rozmawiają przygotowaliśmy trzy nowe plany telefoniczne. Pierwszy nazwaliśmy "Tanie wieczory i weekendy". Za 50 zł abonamentu mamy o wiele tańsze połączenia międzymiastowe od godz. 18 do godz. 8 oraz w weekendy i święta a także połączenia lokalne. W planie "Darmowe weekendy" za 70 zł abonamentu dostajemy darmowe połączenia lokalne i międzymiastowe w weekendy i święta oraz darmowe połączenia międzymiastowe w dni powszednie w godz. 20-8. Plan "Darmowe wieczory i weekendy" (85 zł.) to z kolei darmowe połączenia lokalne i międzymiastowe w weekendy i święta oraz darmowe połączenia lokalne i międzymiastowe w dni robocze w godz. 20-8. Wszystkie ceny zawierają już podatek VAT.

Moja firma zmieniła siedzibę. Do nowej chciałam przenieść stary numer telefonu. Właśnie mija miesiąc od złożenia wniosku, a ja nie mam linii. Prowadzę w Stargardzie niepubliczny zakład opieki zdrowotnej. Ja po prostu muszę mieć telefon.

Jeśli mamy możliwości techniczne, przeniesienie numeru nie powinno zająć więcej niż 30 dni. Czas liczony jest od momentu podpisania przez klienta aneksu do umowy. Zdarzają się jednak przypadki, że np. w nowym budynku nie ma sieci telekomunikacyjnej i trzeba poczekać dłużej. Po dyżurze przekażę Pani sprawę do wyjaśnienia właściwej komórce w Szczecinie.

Czy na Błękitną Linię będzie można dodzwonić się z telefonu komórkowego? To jest bardzo potrzebne.

Planujemy, że taką możliwość pojawi się w grudniu br.

Ile muszę zapłacić, aby połączy się z biurem numerów 913?

Połączenie kosztuje 1,06 zł.

Czemu nie działa wasza internetowa książka telefoniczna?

Mamy przejściowe problemy techniczne. Niebawem będzie ona znów dostępna pod adresem www.telekomunikacja.pl.

Dlaczego zlikwidowaliście Biura Obsługi Klienta?

Uznaliśmy, że telefoniczny kontakt jest dla klientów korzystniejszy. Teraz sprawy, które załatwialiśmy osobiście w BOK, można załatwiać przy pomocy Błękitnej Linii, nie wychodząc z domu i za darmo. To wygodne szczególnie dla osób starszych czy mieszkających w małych miejscowościach. Dla tych, co nie chcą jednak załatwiać spraw przez telefon pozostawiliśmy w całym kraju 24 Punkty Obsługi Klientów. Jeden z nich jest w Szczecinie przy ul. Podgórnej.
W sprawie reklamacji dzwonili najczęściej Czytelnicy, którzy zbyt długo czekają na przeniesienie numeru telefonu. Pani Anna ze Szczecina alarmowała, że nie może zlikwidować prowadzonej przez siebie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością tylko dlatego, że TPSA ma nieuregulowane 5,25 zł nadpłaty. Inni mieli podobne problemy.

Mieszkam przy ul. Tynieckiej i kupiłem inne mieszkanie przy tej samej ulicy, dosłownie blok obok. Nie mogę się jednak doczekać, aż Telekomunikacja przeniesie mój numer telefonu. Jak tak dalej pójdzie, sam przełączę kable w skrzynce telekomunikacyjnej.

Radzę tego nie robić. Obiecuję, że sprawdzimy czy są możliwości techniczne i jak najszybszego postaramy się przenieść Pana numer.

Od miesiąca mam nieczynny telefon. Zgłaszałam to, ale nikt nie zareagował. Czy, jak już naprawicie, to będę musiała za ten czas płacić abonament?

Jeżeli telefon nie działał z naszej winy bo np. była uszkodzona linia, to nie będzie Pani płacić abonamentu za okres, kiedy telefon był nieczynny.

Mieszkam na Gumieńcach, szczecińskim osiedlu domków jednorodzinnych. Mam zardzewiałą, brzydką skrzyneczkę telekomunikacyjną. Ja jestem starą emerytką, a tym powinni zająć się fachowcy. Fachowcy mówią, że jest nietypowa i jej nie wymienią.

Przypilnuję, aby skrzynkę wymieniono.

***

Nasz gość obiecał, że sprawdzi wszystkie przypadki podane przez naszych Czytelników i zainterweniuje, aby sprawy zostały załatwione prawidłowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński