Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tego samego dnia rano LOT-em z Goleniowa do Warszawy, a wieczorem - powrót ze stolicy

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Z lotniska w Goleniowie będzie można rano polecieć do Warszawy i wrócić wieczorem. To nowe połączenie LOT ze stolicą, które rusza już od 27 maja. Loty mają odbywać się trzy razy w tygodniu, a później liczba ta ma być zwiększona do czterech.

O nowym połączeniu powiadomił w piątek w urzędzie wojewódzkim Rafał Milczarek, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Poranny wylot ze Szczecina łączy się ze wszystkimi kluczowymi porannymi wylotami z Warszawy - powiedział. - Dzięki temu po zaledwie kilkudziesięciu minutach przesiadki na lotnisku Chopina pasażerowie mogą udać się dalej w podróż do Paryża, Frankfurtu, Londynu, Mediolanu, Brukseli, Pragi, Budapesztu i wielu innych miast. Dzięki przemyślanemu rozkładowi w taki sam sposób będzie można jeszcze tego samego dnia wrócić do Szczecina.

Dodał też:

- Rejs na nocowanie był brakującym ogniwem w naszej siatce połączeń do Szczecina. Cieszę się, że razem z władzami lokalnymi udało się doprowadzić do jego uruchomienia.

Milczarek przez parę lat związany był ze Szczecinem. Ten okres miło wspomina. Prowadził tu małą spółkę.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że to czwarte już połączenie (jedyne z powrotem) z Warszawą obsługiwane przez samoloty LOT Szczecin zawdzięcza byłemu wojewodzie Krzysztofowi Kozłowskiemu i ministrowi Joachimowi Brudzińskiemu.

Pozostałe połączenia (jednokierunkowe) ze stolicą obsługiwane są przez dwóch przewoźników, LOT (trzy wyloty) i irlandzki Ryanair.

- To połączenie jest szczególnie ważne z punktu widzenia zachodniopomorskiego biznesu, zapewni lepszy kontakt z inwestorami i łatwiejszą wizytę dla przedsiębiorców z Europy i świata - uważa marszałek województwa Olgierd Geblewicz. - Dzięki naszym wspólnym działaniom Pomorze Zachodnie jest coraz lepiej skomunikowane z Warszawą.

Dzięki staraniom samorządu województwa jeszcze w maju przedstawiciele lotniska w Goleniowie wezmą udział w organizowanym przez urząd marszałkowski wyjeździe studyjnym do Liège w Belgii. W planach jest m.in. wizyta w największym belgijskim porcie lotniczym cargo, siódmym tego typu w Europie.

- Konsekwentnie wspieramy nasz port lotniczy, dlatego chcemy przybliżyć nowoczesne rozwiązania transportowe wdrażane w obrocie ładunkowym na rynku europejskim - dodaje Geblewicz.

Jeszcze w ubiegłym roku udziały województwa zachodniopomorskiego w spółce Port Lotniczy Szczecin-Goleniów zwiększyły się o 5 mln zł. To efekt porozumienia z 2013 roku, w którym samorząd zobowiązał się do wspierania przebudowy i modernizacji portu. Od tamtego czasu wsparcie ze strony samorządu wyniosło ponad 24 mln zł, a do 2020 roku osiągnie łącznie kwotę 33,4 mln zł.

W 2017 r. z Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów skorzystało ponad 578 tys. pasażerów, o 23,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Plany na ten rok zakładają kolejny wzrost, co umożliwi m.in. nowo otwarte połączenie do Edynburga. Za wzrostem ruchu lotniczego oraz liczby pasażerów idą plany rozwoju obiektu, w tym m.in. zrealizowanie zaplecza techniczno-logistycznego i dworca towarowego cargo.

Prezes Milczarek pytany, czy przewidziane są w jakimkolwiek czasie połączenia ze Szczecina z Gdańskiem czy Krakowem, odpowiedział negatywnie.

- Bardzo bym chciał mieć czarodziejską różdżkę, ale na wszystko trzeba czasu - stwierdził filozoficznie.

Zobacz też:
Strajk na niemieckich lotniskach. Lufthansa odwołała 800 lotów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński