Te auta pojadą do serwisów

Wojciech Frelichowski
Kampanią serwisową objętych jest w Polsce m.in. aż 5923 Nissanów Qashqai.
Kampanią serwisową objętych jest w Polsce m.in. aż 5923 Nissanów Qashqai. Fot. Nissan
Udostępnij:
W ostatnich dniach nastąpił prawdziwy wysyp tzw. przywoławczych akcji serwisowych, które ogłosiło kilku producentów samochodów. Najwięcej problemów zgłosił Nissan.

Awarie mogą trapić niektóre egzemplarze modeli Qashqai, Qashqai + 2 (J10) i X-Trail (T31), w których może dojść do obluzowania się nakrętki pokrywy przekładni kierowniczej. Zaistnienie takiej sytuacji może doprowadzić do wystąpienia luzu i hałasu w układzie kierowniczym. Jeśli samochód z ujawnioną usterką będzie nadal eksploatowany, to w skrajnym przypadku może to kierowca może stracić panowanie nad pojazdem.
Na polskim rynku kampania serwisowa dotyczy 5923 egzemplarzy modelu Qashqai wyprodukowanych od 4 listopada 2006 r. do 4 czerwca 2009 r. oraz 2130 sztuk modelu X-Trail wyprodukowanych od 24 listopada 2006 r. do 14 lipca 2009 r.

Nissan ma również problemy z dostawczo-osobowym Primastarem, w którym klamra tylnych pasów bezpieczeństwa może się odłączyć od ramy siedzenia. W Polsce usterka może dotyczyć 102 samochodów, wyprodukowanych od 20 grudnia 2002 r. do 18 marca 2008 r.

Inny japoński producent - Suzuki - ogłosił, że w modelu Swift z silnikami 1.3, 1.5 i 1.6 możliwe jest szybkie korodowanie styków lampki bagażnika oraz mocowań tylnych pasów bezpieczeństwa. W Polsce do serwisów pojedzie 2711 samochodów, wyprodukowanych na Węgrzech.

Kłopoty mogą mieć też właściciele Fordów Focusów i Transitów. W tych pierwszych stwierdzono korozję elementów układu chłodzenia, która może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, a nawet stopienie izolacji przewodów elektrycznych. Do serwisów wzywanych jest 1946 Focusów 1.6, 1.8 i 2.0 l Duratorq-TDCi wyprodukowanych od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007 w Niemczech, Hiszpanii i Rosji.
Z kolei w Fordach Transitach istnieje ryzyko odłączenia się kierownicy od kolumny kierowniczej. Potencjalnie zagrożone są 343 pojazdy wyprodukowane od 20 lutego 2004 r. do 31 maja 2006 r. w Niemczech oraz od 1 lipca do 31 sierpnia 2007 r. w Turcji i Wielkiej Brytanii.

Problemy mogą się też pojawić w Skodach. W Roomsterach z tegorocznej produkcji mogą być zamontowane nieodpowiednie pasy bezpieczeństwa na tylnym, środkowym siedzeniu. Producent podejrzewa, że taka sytuacja dotyczy 54 egzemplarzy. Natomiast w modelach Superb II szwankuje przewód masowy elementu grzejnego systemu ogrzewania dodatkowego. Wada ta może doprowadzić do termicznego uszkodzenia pojazdu. Może ona wystąpić w 20 autach z silnikami Diesla bez ogrzewania postojowego, wyprodukowanych od 16 lipca 2008 do 25 lutego 2009 r.

A w Renault Twingo II, wyprodukowanych od 1 września 2008 r. do 28 lutego 2009 r. stwierdzono ryzyko zwolnienia blokady położenia fotela kierowcy w prowadnicach, co grozi utratą panowania nad pojazdem. W Polsce podejrzanych jest 217 modeli Twingo II.

Na koniec coś z wyższej półki. Chodzi o Jaguara XF 3.0 Diesel z roku modelowego 2010. W tych autach może paść pompa paliwowa w baku, co rzecz jasna objawia się wyłączeniem silnika. W Polsce akcją objęte są 34 XF-y.

Wszystkie firmy będą wzywać właścicieli felernych aut do serwisów w celu usunięcia usterek. Oczywiście na koszt producentów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie