Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Targi to dla przedsiębiorcy szansa na nowych klientów i zwiększenie sprzedaży

Zbigniew Biskupski AIP
Andrzej Banaś / Polska Press
Firma, która chce się utrzymać na rynku, a tym bardziej budować na nim swoją przewagę konkurencyjną, musi szukać różnych sposobów na sprzedaż swoich produktów. I to zarówno w odniesieniu do bezpośrednich klientów, jak i ewentualnych pośredników.

Takimi są choćby sieci handlowe, agenci czy hurtownicy, którzy ewentualnie stanowią ważne ogniwo dystrybucji.

Metod promocji jest wiele, a jak we wszelkich dziedzinach promocji to się sprawdza, najskuteczniejszą stanowi miks możliwych narzędzi do wykorzystania. Jednym ze sposobów docierania z ofertą do klientów i pośredników jest udział w targach.

- Na targach przedsiębiorca można poddać swój produkt ocenie. Wtedy minimalizuje się ryzyko wprowadzenia nietrafionego rozwiązania na rynek. Uczestnictwo w targach to także okazja do zaistnienia w mediach. Wydarzenia są często odwiedzane zarówno przez dziennikarzy branżowych, jak i ogólnopolskich - mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Targi to nie tylko okazja do zaprezentowania swojej oferty, w tym nowości rynkowych. Na targach można także podpatrzeć konkurencję. Ponadto można badać rynek, poznając opinie potencjalnych klientów, które jeśli nawet nie ułatwiają stworzenia całkiem nowych produktów, to doskonale mogą się przysłużyć procesowi doskonalenia produktów, które znajdują się w aktualnej ofercie. - Małe i średnie przedsiębiorstwa nie mają dużej marketingowej siły przebicia. To dlatego targi mogą zastąpić reklamę i posłużyć jako sposób na pozyskanie nowych klientów. Targi międzynarodowe to z kolei szansa do tego, by nawiązać kontakty biznesowe z ludźmi z całego świata - podkreśla Tomasz Kobierski.

Poziom zainteresowania produktem pokazanym na targach wskaże, czy ma on szansę - lub nie - na podbój rynku.

Szansą na znalezienie nowych rynków zbytu są też targi zagraniczne. Wielu przedsiębiorców nie jest świadomych, jak wiele korzyści płynie z umiędzynarodowienia firmy. Dobrze przeprowadzony proces internacjonalizacji to szansa nie tylko na zwiększenie dochodów, ale i uniezależnienie się od jednego, krajowego rynku, a tym samym zapewnienie stabilnej pozycji firmy w kolejnych latach.
Oczywiście udział w targach międzynarodowych jest z reguły jeszcze bardziej kosztowny niż w krajowych. Dlatego jeszcze do niedawna możliwość zaprezentowania się na targach poza granicami Polski wydawała się nieosiągalna dla firm mniejszych niż wielkie korporacje choćby ze względu na koszty.
Obecnie jednak, m.in. w związku z tym, że jednym z preferowanych celów, na jaki przeznaczone są środki z funduszy europejskich, jest tzw. internacjonalizacja, udział w międzynarodowych targach jest dostępny także dla małych i średnich firm. Dla przykładu jeden z obecnie skierowanych do małych i średnich firm - w tym przypadku z Polski wschodniej - program internacjonalizacji stwarza możliwość dofinansowania promocji za granicą nawet w wysokości 800 tys. zł. W jego ramach mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo działające w Polsce wschodniej może pozyskać wsparcie na wprowadzenie swoich produktów lub usług na nowe rynki, w tym poprzez udział w targach międzynarodowych. Przy czym przedsiębiorca, mając wystarczającą wiedzę o dobrze rokującym nowym rynku zagranicznym, może samodzielnie opracować nowy model biznesowy wymagany jako załącznik do wniosku o dofinansowanie i może ubiegać się o dofinansowanie kosztu pozyskania jedynie brakującego wkładu wiedzy do nowego modelu biznesowego.

Firmy mogą także powalczyć o prestiżowe nagrody gospodarcze, w tym także o Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Z badań wynika, że 68 proc. nagrodzonych nim przedsiębiorców odczuwa wyraźny wzrost sprzedaży - podkreśla Tomasz Kobierski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Targi to dla przedsiębiorcy szansa na nowych klientów i zwiększenie sprzedaży - Strefa Biznesu

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński