Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda pierwszy odcinek tunelu w Świnoujściu. Zapraszamy na wirtualny spacer

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Tak wygląda pierwszy odcinek tunelu w Świnoujściu. Zapraszamy na spacer.  Po dwóch tygodniach drążenia, tunel w Świnoujściu ma 12 pierścieni. Docelowo ma ma być ich 800.
Tak wygląda pierwszy odcinek tunelu w Świnoujściu. Zapraszamy na spacer. Po dwóch tygodniach drążenia, tunel w Świnoujściu ma 12 pierścieni. Docelowo ma ma być ich 800. UM Świnoujście
Tak wygląda pierwszy odcinek tunelu w Świnoujściu. Zapraszamy na spacer. Po dwóch tygodniach drążenia, tunel w Świnoujściu ma 12 pierścieni. Docelowo ma być ich 800.

Tak wygląda pierwszy odcinek tunelu w Świnoujściu. Zapraszamy na spacer. Po dwóch tygodniach drążenia, tunel w Świnoujściu ma 12 pierścieni. Docelowo ma być ich 800.

- 26 września 2014 r., wraz z Olgierdem Geblewiczem, Marszałkiem Województwa Zachodniopomorskiego - na pokładzie promu „Bielik” podpisywałem umowę o przekazaniu niemal 5 mln złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego dotyczącego tunelu - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. - To bardzo istotny dokument, który dzięki wsparciu Marszałka mógł zostać zrealizowany. Minęło prawie siedem lat i dziś razem zeszliśmy kilkanaście metrów w dół, by zobaczyć to, o czym wówczas tylko mogliśmy porozmawiać. Teraz, po blisko dwóch tygodniach drążenia, tunel w Świnoujściu ma 12 pierścieni. Docelowo ma być ich 800.

Świnoujście to jedyne miasto w Polsce, które jest położone aż na 44 wyspach. Dwie największe z nich zamieszkane to Uznam i Wolin. W tej chwili jedynym połączeniem pomiędzy nimi, a poprzez wyspę Wolin także Uznamu z resztą Polski są dwie przeprawy promowe. Konieczność korzystania z promów to ogromna niedogodność nie tylko dla mieszkańców, ale i turystów oraz przedsiębiorców działających na świnoujskim rynku. Długie kolejki oczekiwania na przeprawę, zwłaszcza w sezonie letnim, działają odstraszająco i negatywnie wpływają na wizerunek miasta. W przypadku niesprzyjających warunków pogodowych zdarza się, że Świnoujście jest odcięte od reszty kraju, co z kolei zagraża jego bezpieczeństwu. Budowa stałego połączenia – tunelu docelowo rozwiąże te problemy.

Inwestorem budowy tunelu jest Gmina Miasto Świnoujście, a Inwestorem Zastępczym w jej imieniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR S.A. (lider konsorcjum), PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol - Szczecin S.A. Zadanie realizowane jest w systemie zaprojektuj i zbuduj.

To może cię zainteresować

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto