Tak wygląda obwodnica Gryfina. Prace są w toku. Zobacz zdjęcia z lotu ptaka

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Inwestycja obejmuje budowę drogi klasy GP o dwóch pasach ruchu, skrzyżowaniach w formie skrzyżowań skanalizowanych bądź rond na skrzyżowaniach z istniejącą drogą krajową nr 31, DW nr 120 i DP1367Z.Na skrzyżowaniach z pozostałymi drogami wykonane zostaną wiadukty. Wykonane zostaną elementy służące ochronie środowiska, elementy odwodnienia.
Inwestycja obejmuje budowę drogi klasy GP o dwóch pasach ruchu, skrzyżowaniach w formie skrzyżowań skanalizowanych bądź rond na skrzyżowaniach z istniejącą drogą krajową nr 31, DW nr 120 i DP1367Z.Na skrzyżowaniach z pozostałymi drogami wykonane zostaną wiadukty. Wykonane zostaną elementy służące ochronie środowiska, elementy odwodnienia. GDDKiA/Szczecin
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała najnowsze informacje dotyczące powstającej obwodnicy Gryfina.

- Widoczny już jest ślad niemal całej obwodnicy Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31. Prowadzone są prace ziemne, trwa przebudowa kolizji i budowa kanalizacji deszczowej. Realizacja inwestycji z rządowego Programu budowy "100 Obwodnic" ma się zakończyć w październiku 2024 roku - informuje szczeciński oddział GDDKiA.

GDDKiA umowę na realizację inwestycji podpisała w kwietniu 2021 r. z konsorcjum, którego liderem jest firma Roverpol. Wartość umowy to 74,77 mln zł.

Co nam da obwodnica Gryfina?
Obwodnica wyprowadzi z Gryfina ruch tranzytowy w ciągu DK31. Znacząco zmniejszając oddziaływania związane z ruchem tranzytowym przebiegającym przez centrum miasta. Nowa trasa ominie też wiadukt kolejowy na wjeździe do Gryfina od strony Szczecina o ograniczonej skrajni poziomej, przez który samochody ciężarowe i autobusy jadące DK31 muszą obecnie skręcać na drogę powiatową. Obwodnica ominie miasto od wschodu, będzie to jednojezdniowa droga klasy GP.

Obwodnica Gryfina powstaje w ramach programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Na realizację Programu rząd przeznaczy 28 mld zł. Budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Do KFD wpływają środki z opłaty paliwowej, kredytów i pożyczek, głównie od międzynarodowych instytucji finansowych oraz z obligacji. Konto KFD zasilają ponadto wpływy z Elektronicznego Systemu Poboru Opłat. Istotnym źródłem wpływów do KFD będą również środki UE, pochodzące z programów operacyjnych w ramach perspektywy 2014-2020 oraz 2021-2027.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie