Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tajemnicze kamery na szczecińskich przejazdach. Kto nas podgląda?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Czemu służą te kamery na przejazdach kolejowo-drogowych?
Czemu służą te kamery na przejazdach kolejowo-drogowych? AS
Na przejazdach kolejowo-drogowych w Szczecinie można znaleźć tablice z informacją o pomiarze ruchu, a także kamery przemysłowe. Wiemy, czemu to służy.

Pomiar odbywa się m.in. na ulicy Cukrowej, Nad Odrą, Jasnej, czy pod Estakadą Pomorską. Pomiary były przeprowadzone w 38 lokalizacjach.
- W związku z realizacją umowy za kwotę 14 816,58 zł brutto zawartej pomiędzy Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie a firmą SCANLASRER – Pracownia Badań i Technik Pomiarowych Sp. z o.o. , której przedmiotem jest wykonanie usługi polegającej na przygotowaniu dokumentacji dot. „Wykonanie pomiarów natężenia ruchu drogowego na przyjazdach kolejowo-drogowych w Szczecinie”, były przeprowadzone pomiary w dniach: 7 września i 8 września przez pełne 24h - wyjaśnia Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Jak tłumaczą PKP Polskie Linie Kolejowe działania te mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

- Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie, okresowo prowadzone są pomiary natężenia ruchu kolejowego (przez zarządcę infrastruktury kolejowej) oraz natężenia ruchu drogowego (przez zarządcę drogi). Na podstawie wyników obu tych pomiarów obliczany jest iloczyn ruchu, który zarządca infrastruktury kolejowej zapisuje w metryce przejazdu. Iloczyn ruchu jest jednym z czynników, na podstawie którego określa się kategorię przejazdu kolejowo-drogowego - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najważniejsza jest tu ilość przejeżdżających aut, bo gdy okaże się, że jest więcej trzeba zwiększyć bezpieczeństwo przejazdu.

Przejazdy kolejowo-drogowe na drogach publicznych dzielą się na kategorie:

  • A (zabezpieczone rogatkami i obsługiwane przez człowieka),
  • B (zabezpieczone rogatkami oraz sygnalizacją świetlną),
  • C (zabezpieczone sygnalizacją świetlną oraz krzyżami świętego Andrzeja),
  • D (zabezpieczone znakami STOP oraz krzyżami świętego Andrzeja),
  • E (przejścia w poziomie szyn, zabezpieczone labiryntami lub rogatkami).
od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński