Szykują się zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Co zmieni się w szczecińskiej strefie płatnego parkowania Andrzej Szkocki
Spółka odpowiadająca za Strefę Płatnego Parkowania rozważa wprowadzenie nowej taryfy na terenie Starego Miasta.

Taki wniosek wynika z pisma, które otrzymał Igor Podeszwik z inicjatywy Nowy Szczecin. Na terenie osiedla miałaby powstać „strefa śródmiejska”, czyli rozwiązanie znane już w Krakowie, a w niedalekiej przyszłości wprowadzone ma być w Poznaniu.

- Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne co kilka lat zleca zewnętrznym ekspertom analizę funkcjonowania SPP. (...) Autorzy raportu rekomendują utworzenie SŚ, jednak najpierw należałoby powiększyć strefę i ograniczyć dostępność abonamentów - informuje Radosław Kanarek, prezes zarządu NiOL.

Zobacz także: Jak funkcjonuje najdroższy parking w Szczecinie, czyli plac Orła Białego

Jak funkcjonuje najdroższy parking w Szczecinie, czyli plac ...

Impulsem do takiego rozwiązania ma być działająca od lutego specjalna strefa parkowania na placu Orła Białego.

- Bardzo cieszy mnie, że spółka NiOL analizuje możliwość wprowadzenia tzw. Strefy Śródmiejskiej na terenie Starego Miasta. Jest to dobra strategia, którą podążają już inne miasta w Polsce i której celem jest zmiana zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Dzięki wprowadzeniu SŚ mieszkańcy Starego Miasta będą mogli łatwiej zaparkować swoje pojazdy a dodatkowe wpływy z wyższych opłat za parkowanie przyczynią się do poprawy infrastruktury pieszej i rowerowej oraz zwiększenia zieleni miejskiej - uważa Jagoda Żyłkowska, radna Rady Osiedla Stare Miasto.

Mistrzowie parkowania w Szczecinie. ZDJĘCIA od naszych Inter...

W lipcu ubiegłego roku Kraków podzielono na trzy podstrefy - A, B i C. Za pierwszą godzinę postoju płacić w nich odpowiednio - 9, 7 i 5 zł (za drugą godzinę 10, 8 i 6 zł, za trzecią 11, 9 i 7 zł, a za kolejne znów 9, 7 i 5 zł).

- Utworzenie strefy śródmiejskiej jest potrzebne ale musi być to zrobione w powiązaniu ze zmianą kształtu całej strefy płatnego parkowania. Potrzebna jest kompleksowa strategia dla strefy płatnego parkowania, a nie wyłącznie dla strefy śródmiejskiej. Jak wiemy niedługo zostanie uruchomiona Szybka Kolej Metropolitalna, i to do przebiegu kolei strefa płatnego parkowania powinna być rozszerzona. Ponadto zmiany strefy muszą być podparte badaniami, które już zostały opracowane i wszelkie propozycje przed wszystkim obligatoryjnie powinny być skonsultowane z mieszkańcami. Od lat mieszkańcy wielu ulic jak Pocztowej, 5-go lipca wnioskują o rozszerzenie strefy płatnego parkowania, ponieważ obecnie to ich ulice pełnią rolę parkingów dla osób pracujących w SPP, tym samym uniemożliwiając im korzystanie z miejsc postojowych na ulicach przy których mieszkają. Odrębną sprawą jest przeanalizowanie abonamentów zwłaszcza abonamentów dla firm. Jestem w kontakcie z mieszkańcami i przedsiębiorcami z 5-go lipca którzy zwracają uwagę na problem braku rotacyjności przez co cierpią lokalni usługodawcy - uważa radna Dominika Jackowski.

</a><br><br><h2>WIDEO: <a href=Szczeciński Budżet Obywatelski 2020! Na to wydamy ponad dwanaście mln zł

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Kto najwięcej zarabia na opłatach, czy przypadkiem nie krewni i znajomi królika?

G
Gość
26 lutego, 12:04, mieszkaniec:

Taki szczegół, mieszkańcy posiadający samochód służbowy, za który płacą podatek, nie maja możliwości parkowania pod własnym domem, a biorąc pod uwagę już ustawione znaki nie będzie też możliwości wjechania na własną ulicę. brawo

26 lutego, 13:01, Polak:

Ojoj straszne . Masz służbowy masz więc oszczędności bo nie musisz kupować auta -wykup sobie parkowanie za swoje

zawiść to straszna sprawa...

nie chodzi o kwestie finansowe, ale możliwość dojazdu w ogóle.

654tu
26 lutego, 8:50, Gość:

Proponuję ustawić parkometry - koniecznie takie, które nie wydają reszty i najlepiej przyjmujące tylko papierowe pieniądze - już na Płoni, w Podjuchach czy Załomiu - to dopiero będzie strefa z prawdziwego zdarzenia! A tak poważnie to dziwi mnie bierność mieszkańców naszego miasta. Dajemy się terroryzować grupce pieszo- rowerowych oszołomów, bo inaczej nie można tego nazwać. Całe miasto zróbmy jedną wielką strefą, najlepiej A! Tylko że kierowcy, którzy tak naprawdę płacą za fanaberie tej pieszo-rowerowej grupy nie otrzymują nic w zamian - nie ma parkingowców wielopoziomowych, nie ma sprawnej komunikacji miejskej, dla której mieszkańcy odleglejszych dzielnic przesiedliby się z prywatnych aut. Szczecin to nie tylko grupa ludzi mieszkających w ścisłym centrum, dla których samochód faktycznie jest zbędny do codziennego życia i poruszania się po mieście. Szczecin to rozwleczone dzielnicami miasto, dla mieszkańców których to dzielnic samochód to jedyny sposób na sprawne dostanie się do pracy. Szczecin to również miejsce pracy dla tysięcy przyjezdnych z gmin ościennych, dla których jeden P R przy Hangarowej to za mało. Najpierw usprawmy komunikację, niech zacznie działać SKM, a dopiero potem ograniczajmy przestrzeń dla samochodów.

26 lutego, 11:53, Radny:

Kolejny cwaniak 😂 jeśli myślisz że to lobby rowerzystów odpowiada za zmiany to jesteś dzbanem 🙂 miasto musi wymusić zmiany w nawykach kierowców bo stanie w giga korkach to nienormalne aby w 1 rodzinie były po 2,3 lub 4 samochody . Bedzie jak za granicą koszmarnie drogie parkowanie w centrum i coraz więcej zakazów . Strefa musi być wieksza i ceny wyższe

Głupi jesteś i tyle. Nasłuchałeś się tvtrwam i pitolisz głupoty. Miasto to musi najpierw zainwestować w miejsca parkingowe. To nie Warszawa gdzie metrem dojedziesz. Mi droga do pracy 2 autobusami zabiera godzinę, przy założeniu że pierwszy autobus się nie spóźni. Bo jeśli się spóźni to 1;40. A samochodem 25 min. Jadę z jednego końca miasta na drugi

G
Gość

Podobny eksperyment wprowadziłem już na Końskim Kieracie. Ulica tylko dla "mieszkańców". Efekt jest taki że w weekendowe poranki ulica jest pusta.

Nie zrobiłem tego dla mieszkańców tylko po to aby mieszać wodę kijem. Aby wykazać że jestem potrzebny.

Jak już wam zrobię nową strefę to po chwili znowu coś zmienię, przestawię, zablokuję i tak będę robił do aż do emerytury.

P
Polak
26 lutego, 12:04, mieszkaniec:

Taki szczegół, mieszkańcy posiadający samochód służbowy, za który płacą podatek, nie maja możliwości parkowania pod własnym domem, a biorąc pod uwagę już ustawione znaki nie będzie też możliwości wjechania na własną ulicę. brawo

Ojoj straszne . Masz służbowy masz więc oszczędności bo nie musisz kupować auta -wykup sobie parkowanie za swoje

m
mieszkaniec

Taki szczegół, mieszkańcy posiadający samochód służbowy, za który płacą podatek, nie maja możliwości parkowania pod własnym domem, a biorąc pod uwagę już ustawione znaki nie będzie też możliwości wjechania na własną ulicę. brawo

R
Radny
26 lutego, 8:50, Gość:

Proponuję ustawić parkometry - koniecznie takie, które nie wydają reszty i najlepiej przyjmujące tylko papierowe pieniądze - już na Płoni, w Podjuchach czy Załomiu - to dopiero będzie strefa z prawdziwego zdarzenia! A tak poważnie to dziwi mnie bierność mieszkańców naszego miasta. Dajemy się terroryzować grupce pieszo- rowerowych oszołomów, bo inaczej nie można tego nazwać. Całe miasto zróbmy jedną wielką strefą, najlepiej A! Tylko że kierowcy, którzy tak naprawdę płacą za fanaberie tej pieszo-rowerowej grupy nie otrzymują nic w zamian - nie ma parkingowców wielopoziomowych, nie ma sprawnej komunikacji miejskej, dla której mieszkańcy odleglejszych dzielnic przesiedliby się z prywatnych aut. Szczecin to nie tylko grupa ludzi mieszkających w ścisłym centrum, dla których samochód faktycznie jest zbędny do codziennego życia i poruszania się po mieście. Szczecin to rozwleczone dzielnicami miasto, dla mieszkańców których to dzielnic samochód to jedyny sposób na sprawne dostanie się do pracy. Szczecin to również miejsce pracy dla tysięcy przyjezdnych z gmin ościennych, dla których jeden P R przy Hangarowej to za mało. Najpierw usprawmy komunikację, niech zacznie działać SKM, a dopiero potem ograniczajmy przestrzeń dla samochodów.

Kolejny cwaniak 😂 jeśli myślisz że to lobby rowerzystów odpowiada za zmiany to jesteś dzbanem 🙂 miasto musi wymusić zmiany w nawykach kierowców bo stanie w giga korkach to nienormalne aby w 1 rodzinie były po 2,3 lub 4 samochody . Bedzie jak za granicą koszmarnie drogie parkowanie w centrum i coraz więcej zakazów . Strefa musi być wieksza i ceny wyższe

K
Krystek
26 lutego, 9:19, Gość:

Durnota się pleni. Do tej pory była rotacja. Mieszkańcy SM zajmowali miejsca wieczorem by rano odjechać do pracy a na ich miejsce ustawiali się przyjeżdżający do pracy na SM. Komu to przeszkadzało?

Mieszkańcom . Strefa musi być dużo większa miasto musi zarabiać a blachsmrodziarzy można golić z kasy aż miło

S
Stettin
26 lutego, 8:18, Anka:

Porównujecie Ciecin do Krakowa????

Po...ło Was do reszty????

26 lutego, 11:10, Kuku:

A ciebie swędzi dziura dzbanie

Haha kraków to syf hordy pijanych angoli i syf w powietrzu .

G
Gość

Pieprzenie o parkingu podziemnym jest bez sensu niewielu leszczy bedzie stać na płacenie 8 zł za godzinę na parkingu podziemnym . Trzeba wszystkimi środkami wyprowadzać ruch aut z centrum .

D
Donald Tusk

Koniecznie , podnieść ceny rozszerzyć strefę !!! Jest za tanio patrząc na samochody jakimi poruszają się kierowcy . Godzina parkowania powinna byc za 10 zł . Niech ruszają te grube [wulgaryzm]

K
Kuku
26 lutego, 8:18, Anka:

Porównujecie Ciecin do Krakowa????

Po...ło Was do reszty????

A ciebie swędzi dziura dzbanie

g
gg
26 lutego, 08:50, Gość:

Proponuję ustawić parkometry - koniecznie takie, które nie wydają reszty i najlepiej przyjmujące tylko papierowe pieniądze - już na Płoni, w Podjuchach czy Załomiu - to dopiero będzie strefa z prawdziwego zdarzenia! A tak poważnie to dziwi mnie bierność mieszkańców naszego miasta. Dajemy się terroryzować grupce pieszo- rowerowych oszołomów, bo inaczej nie można tego nazwać. Całe miasto zróbmy jedną wielką strefą, najlepiej A! Tylko że kierowcy, którzy tak naprawdę płacą za fanaberie tej pieszo-rowerowej grupy nie otrzymują nic w zamian - nie ma parkingowców wielopoziomowych, nie ma sprawnej komunikacji miejskej, dla której mieszkańcy odleglejszych dzielnic przesiedliby się z prywatnych aut. Szczecin to nie tylko grupa ludzi mieszkających w ścisłym centrum, dla których samochód faktycznie jest zbędny do codziennego życia i poruszania się po mieście. Szczecin to rozwleczone dzielnicami miasto, dla mieszkańców których to dzielnic samochód to jedyny sposób na sprawne dostanie się do pracy. Szczecin to również miejsce pracy dla tysięcy przyjezdnych z gmin ościennych, dla których jeden P R przy Hangarowej to za mało. Najpierw usprawmy komunikację, niech zacznie działać SKM, a dopiero potem ograniczajmy przestrzeń dla samochodów.

nic dodać nic ując. Jak był remont Bramy Portowej to trzeba było wtedy zrobić parking podziemny, to samo pod Placem Orła Białego teraz powinno się dziać. Patologia goni patologię, wyciąganie kasy a nie realne rozwiązania.

G
Gość

Miasto Stargard zlikwidowało SPP, dlaczego w Szczecinie tego nie uczynić.

o
oho
26 lutego, 08:50, Gość:

Proponuję ustawić parkometry - koniecznie takie, które nie wydają reszty i najlepiej przyjmujące tylko papierowe pieniądze - już na Płoni, w Podjuchach czy Załomiu - to dopiero będzie strefa z prawdziwego zdarzenia! A tak poważnie to dziwi mnie bierność mieszkańców naszego miasta. Dajemy się terroryzować grupce pieszo- rowerowych oszołomów, bo inaczej nie można tego nazwać. Całe miasto zróbmy jedną wielką strefą, najlepiej A! Tylko że kierowcy, którzy tak naprawdę płacą za fanaberie tej pieszo-rowerowej grupy nie otrzymują nic w zamian - nie ma parkingowców wielopoziomowych, nie ma sprawnej komunikacji miejskej, dla której mieszkańcy odleglejszych dzielnic przesiedliby się z prywatnych aut. Szczecin to nie tylko grupa ludzi mieszkających w ścisłym centrum, dla których samochód faktycznie jest zbędny do codziennego życia i poruszania się po mieście. Szczecin to rozwleczone dzielnicami miasto, dla mieszkańców których to dzielnic samochód to jedyny sposób na sprawne dostanie się do pracy. Szczecin to również miejsce pracy dla tysięcy przyjezdnych z gmin ościennych, dla których jeden P R przy Hangarowej to za mało. Najpierw usprawmy komunikację, niech zacznie działać SKM, a dopiero potem ograniczajmy przestrzeń dla samochodów.

Tez mnie to dziwi... Widocznie kierowcy mysla ze jakos to bedzie albo ich to nie dotyczy... A pozniej placz bedzie...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3