Szybszy tramwaj?

Ynona Husaim-Sobecka, 17 listopada 2004 r.
Tak  projektanci wyobrażają sobie przebudowany Basen Górniczy, na którym ma zaczynać się trasa szybkiego tramwaju.
Tak projektanci wyobrażają sobie przebudowany Basen Górniczy, na którym ma zaczynać się trasa szybkiego tramwaju.
W przyszłym roku powinna rozpocząć się w Szczecinie budowa szybkiego tramwaju. Inwestycja ma kosztować ponad 300 mln zł, to prawie połowę budżetu Szczecina.

Władze miasta zakładają, że jeszcze w tym roku będzie pozwolenie na budowę. O inwestycji co prawda rozmawiano od lat, ale nikt nie spodziewał się takiego przyspieszenia.

Radni mają jednak wątpliwości czy stać będzie nas na eksploatację linii. Miasto już teraz powinno mieć wyliczenia ile kosztować będzie jej utrzymanie i ile musieliby płacić szczecinianie za bilet. Takich wyliczeń jednak nie ma.

Wiceprezydent Szczecina Mirosław Czesny twierdzi jednak, że miasto jest przygotowane na rozpoczęcie prac. Ma grunty i dokumentację.

Szybki tramwaj usprawni komunikację pomiędzy prawobrzeżem a centrum miasta. Zakłada się, że czas przejazdu pomiędzy końcowymi przystankami zajmie ok. 10 min. Trasa SST wyniesie ponad 6 km.

Więcej w papierowym wydaniu "Głosu".

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie