reklama

Szukanie w internecie

ABZaktualizowano 
Prawie 30 procent osób aktywnych zawodowo szuka pracy korzystając z usług internetowych giełd pracy - wynika z najnowszych danych magazynu Internet Standard.

drugiej strony już 50% pracodawców rekrutuje za pomocą internetu. Co ciekawe jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Total Forum 67% firm uznało rekrutację on-line za bardzo skuteczną.
Zdaniem ekspertów udział tzw. narzędzi internetowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi będzie systematycznie rósł.

Wielu z nich przewiduje większą aktywność pracodawców, którzy obecnie w ramach autoprezentacji ograniczają się do zamieszczania ogłoszeń o pracę, natomiast rzadko wykorzystują technologie multimedialne i społeczność internetową.

Jednak internetowe giełdy pracy to dziś już nie tylko pośrednictwo pracy, ale także szeroko prowadzona edukacja. Dzieje się to choćby przez tak podstawowe działania, jak standaryzacja dokumentów takich jak CV czy list motywacyjny, które z jednej strony ułatwiają kandydatom przygotowanie aplikacji, a pracodawcom ich analizę i klasyfikację. Pracodawcy z kolei, konfrontując swoją wiedzę o rynku pracy, mogą przygotowywać ofertę z oczekiwaniami osób poszukujących pracy.

Często wykorzystywanymi formami edukacji są różnorodne sposoby poradnictwa za pośrednictwem blogów czy też serwisów społecznościowych.

Szczególnie towarzyszące giełdzie blogi dla pracowników oraz pracodawców pełnią oprócz funkcji informacyjnej także edukacyjną.

Zamieszczane tam informacje nie tylko wywołują dyskusję, ale jednocześnie podpowiadają np. jak przygotować dobre CV czy też jak negocjować wynagrodzenie.

Fora znajdują się na różnego rodzaju portalach branżowych, elektronicznych wersjach czasopism. Portal www.computer-world.pl oferuje na przykład fora dla informatyków zainteresowanych różnymi tajnikami IT.

Z ankiety przeprowadzonej w ubiegłym roku w USA przez Russel Herder pośród 500 managerów, wynika, iż 70 proc. z nich uważa środowisko Web 2.0 jako bardzo przydatne narzędzie w procesie rekrutacji. W 2009 roku firmy wykorzystujące w swojej działalności platformy społecznościowe i blogi miały średnio dwa razy większy zysk niż przedsiębiorstwa, które nie korzystały z tych rozwiązań wynika z ostatniego raportu firmy consultingowej Cerdar Crestone.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3