Sztuka uwodzenia

Piotr Jasina, 23 maja 2006 r.Zaktualizowano 
Coraz więcej firm przywiązuje wagę do właściwego zachowania i wyglądu pracowników reprezentujących biznes na zewnątrz. Nie bez powodu. Warunkiem osiągnięcia sukcesu, na rynku którym rządzą konsumenci, jest umiejętność pozyskania klienta już w czasie pierwszej wizyty czy rozmowy telefonicznej.

Każda recepcjonistka, sekretarka czy pracownik call center to nieformalny rzecznik firmy, wizytówka która może zachęcić lub odstraszyć klientów. Wystarczy wspomnieć, że około 20-30 proc. osób rezygnuje z usług banku z powodu niewłaściwej obsługi w oddziałach, a dwie na trzy decyzje o zakupie zapadają w miejscu sprzedaży.

Statystyki zachęcają przedsiębiorstwa do rozwoju i poszukiwania profesjonalnego personelu. Popularność zyskują szkolenia dla hostess, asystentek, sekretarek i innych pracowników z pierwszej linii.

Biznesowy wzorzec

Menedżerowie prześcigają się w wymyślaniu standardów wyglądu i zachowania dla swoich podwładnych. Odpowiednia fryzura, strój, buty stosowny makijaż i wygląd paznokci - to tylko niektóre paragrafy, których muszą przestrzegać pracownicy.

Dzięki ich stosowaniu personel wygląda profesjonalnie i budzi zaufanie. Przedsiębiorstwo zyskuje spójny i estetyczny wizerunek. Jaskrawe włosy i tatuaże nie odwracają uwagi klienta, który może skupić się na transakcji.

- Jeszcze niedawno szkolili się głównie przedstawiciele kadry kierowniczej - przyznaje Magdalena Pieprzowska, menedżer Creyf’ s Image. - Dzisiaj inwestycje w personel obejmują szersze kręgi pracowników. Linie lotnicze, banki i hotele zamawiają konsultacje u wizażystów, którzy skompletują strój i dodatki, tak aby uzyskać pożądany efekt. Rozwijane są umiejętności z zakresu obsługi klienta, autoprezentacji i technik negocjacyjnych.

Metody

Istnieją dwie drogi pozyskiwania reprezentacyjnego personelu. Pierwsza to zatrudnienie na etat, poprzedzone rzetelną rekrutacją i selekcją.

Poszukiwanie odpowiednich pracowników można powierzyć wewnętrznemu działowi rekrutacji lub wyspecjalizowanej agencji, która zajmie się wszystkimi sprawami - od zamieszczenia ogłoszeń po przeprowadzenie wywiadów z kandydatami i rekomendację tych najodpowiedniejszych.

Ze względu na konieczność poniesienia wysokich nakładów, utworzenie etatu kalkuluje się gdy pracownik jest potrzebny bezterminowo. Przy pracy stałej pracodawca opłaca ZUS i inne świadczenia na rzecz pracownika, a wydatki poniesione z tytułu zatrudnienia takiej osoby to koszty stałe.

Zdążyć przed sezonem

- W przypadku sezonowych akcji lub zatrudnienia na zastępstwo dobrym rozwiązaniem jest współpraca z agencją pracy tymczasowej, która zatrudnia i deleguje recepcjonistki, asystentki, animatorów i innych pracowników sezonowych - mówi Magdalena Pieprzowska. - W ten sposób można uniknąć szeregu formalności. Agencja odpowiada za wypłatę wynagrodzenia, opłacenie ubezpieczenia, ZUS, wydawanie świadectw pracy i pozostałych dokumentów.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3