reklama

Szpital w Świnoujściu ma Rzecznika Praw Pacjenta

Joanna MaraszekZaktualizowano 
W Szpitalu Miejskim im. Jana Garduły w Świnoujściu powołany został Rzecznik Praw Pacjenta. Funkcję tę pełni Kierownik Centrum Zdrowia Psychicznego Pani Aneta Całus.

W gąszczu przepisów prawa, zarządzeń Prezesa NFZ jak również zaleceń konsultantów krajowych i wojewódzkich trudno się poruszać a już pacjentom tym bardziej.

Aby pomóc pacjentom w dochodzeniu ich praw powołano rzecznika, którego zadaniem jest:

- pomoc w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem pacjenta ze szpitala;
- wyjaśnienie lub pomoc w wyjaśnieniu ustnych i pisemnych skarg pacjenta;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym pacjenta;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno - informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital;
- przyjmowanie ustnych i pisemnych skarg pacjenta przebywającego w szpitalu, skarg rodziny pacjenta, jego przedstawiciela - ustawowego lub osoby sprawującej faktyczną opieką nad pacjentem oraz ocena zasadności skarg;
- zapewnienie pacjentowi dostępu do informacji prawnej;
- pomoc w sporządzeniu i złożeniu skargi do kierownika szpitala lub innych instytucji.

Z Rzecznikiem można skontaktować się w następujący sposób:

Kontakt osobisty : Centrum Zdrowia Psychicznego przy Jana z Kolna , II piętro pok. 8. w każdy poniedziałek w godz. od 8.30 do 10.00

Kontakt telefoniczny pod nr 91 32 67 314

Kontakt email : rzecznik@szpital-swinoujscie.pl

Rozmowa z Anetą Całus

Ostatnio dowiedzieliśmy się, że została Pani powołana na funkcję rzecznika praw pacjenta. Na czym będzie polegała Pani praca?
Rzecznik praw pacjenta występuje w imieniu pacjentów i przede wszystkim dochodzi jego praw, które przeważnie są związane z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem ze szpitala. Zapewnia pacjentowi dostęp do informacji prawnej. Często pomaga odnaleźć się w dość trudnych przepisach i często zmieniających się zasadach funkcjonowania np. Narodowego Funduszu Zdrowia.

To oznacza, że jeśli pacjent jest niezadowolony z usług szpitala lub coś jest dla niego niejasne, może zgłosić się z wątpliwościami lub skargą do Pani.

Dokładnie tak. Pacjent lub jego rodzina może się zgłosić z prośbą o pomoc. Może się zdarzyć, że pacjent nie zrozumie, pewnych procedur związanych z leczeniem, czy przyjęciem na oddział. Pacjenci są skupieni na swoich dolegliwościach i przez to nie słyszą zaleceń lub informacji udzielanych przez personel medyczny. Warto przyjść, zapytać i porozmawiać. To również będzie sygnałem dla nas, co dobrze funkcjonuje, a co należy poprawić.

Jakie prawa przysługują pacjentom?

Przede wszystkim do udzielania świadczeń oraz, by te świadczenia były na odpowiednio wysokim poziomie. Pacjent ma prawo do informacji. Powinien wiedzieć, co się dzieje w związku z jego leczeniem. Ma prawo do tajemnicy dotyczącej jego osoby, szacunku i godności. Powinien wiedzieć, że ma prawo dostępu do swojej dokumentacji. Niektórzy wiedzą, że jest taka możliwość, inni o tym nie wiedzą. Lista praw pacjenta jest udostępniona na oddziałach. Warto się z nią zapoznać, by mieć większą świadomość.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Rzecznik Praw Pacjenta w szpitalu działa wyłącznie w interesie szpitala a nie pacjenta. Po co pacjentom dawać złudne nadzieje na sprawiedliwość.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3