Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje kolejny przetarg na budowę łącznie 9,5 kilometrów trasy rowerowej, która będzie się zaczynać się w Łubowie, a zakończy w Bornem Sulinowie. Oto jaki przebieg będzie miał projektowany odcinek.
Fragment pomiędzy kolonią Rakowo, a Łubowem zostanie poprowadzony po drodze powiatowej i oznakowany. Pierwszy odcinek inwestycyjny znajduje się z Łubowie, gdzie przebudowany na ciąg pieszo-rowerowy zostanie istniejący 300-metrowy chodnik.
ZOBACZ TEŻ:
Natomiast zaraz za przejazdem kolejowym powstanie 1,1-kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3 m. Będzie częściowo biegł po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów kolejowych, a dalej po nieczynnym nasypie kolejowym. Tu na drodze będzie dopuszczony ruch pojazdów rolniczych, obsługujących otaczające pola.
Dalej, na długości 8,1 km droga dla rowerów będzie miała nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2,5m. To właśnie w ciągu tego odcinka, który nadal biegnie po nasypie, znajduje się most kolejowy o długości 21 m i szerokości 5,2m.
Obiekt wyniesiony jest około 10 m nad rzeką. Konstrukcję stanowią dwa nitowane stalowe dźwigary. Ostatni odcinek do oznakowania to przejście drogi rowerowej przez Borne Sulinowo. Ogłoszenie przetargu planowane jest na lato.
Z Bornego Sulinowa na zachód Trasa Pojezierzy Zachodnich poprowadzi do Czaplinka, Złocieńca, Drawska, Ińska, Dobrzan, gdzie jedna z jego odnóg poprowadzi dalej do Stargardu i Szczecina, a kolejna do Choszczna, Barlinka, Myśliborza, Trzcińska i Siekierek, gdzie właśnie zakończyła się renowacja polskiego odcinka tamtejszej dawnej przeprawy kolejowej nad Odrą, Siekierki – Neurüdnitz, która teraz będzie służyć pieszym i rowerzystom. Pod koniec roku ma się zakończyć niemiecka część inwestycji.
ZOBACZ TEŻ:
POLECAMY RÓWNIEŻ:
WIDEO: Polacy tyją na potęgę. To wszystko przez koronawirusa