- Szósty z tramwajów dotarł do zajezdni przy al. Wojska Polskiego w nocy z wtorku na środę - informuje Dariusz Wołoszczuk z urzędu miasta. - Tym samym producent tramwajów dostarczył do Szczecina wszystkie pojazdy trzy tygodnie przed terminem.
W tej chwili po Szczecinie jeżdżą cztery Swingi na trasie pomiędzy Krzekowem a Basenem Górniczym, obsługują linię 7. Niskopodłogowymi tramwajami jeździ będą także pasażerowie na trasie Basen Górniczy - Gumieńce, na linii nr 8.
Pierwszy szczeciński Swing trafił do Szczecina w listopadzie 2010 roku. Debiut tramwaju nastąpił 1 lutego. Kolejne dwa Swingi zaczną wozić pasażerów w przyszłym tygodniu.
- Do dziś pierwszy z pojazdów przejechał już blisko 10 tys. km - dodaje Dariusz Wołoszczuk. - Nowoczesne tramwaje znacznie podniosły komfort jazdy pasażerów.
Składy mają 31,82 m długości, składają się z pięciu członów. To najdłuższe Swingi w Polsce wyprodukowane specjalnie dla Szczecina.
Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego. Pasażerowie mogą zakupić bilety w automatach. Zamontowane zostały także cztery ekrany LCD, na których wyświetlany jest m.in. przebieg trasy.
W pełni skomputeryzowane są także stanowiska motorniczych, którzy sterują tramwajem za pomocą joysticka oraz panelu dotykowego w kabinie.
Na zakup niskopodłogowych tramwajów miasto przeznaczyło ok. 45 milionów złotych.
- To nie koniec zakupów nowoczesnego taboru w Szczecinie - zapowiada Dariusz Wołoszczuk. - W tym roku spółka Tramwaje Szczecińskie planuje ogłoszenie przetargu na zakup kolejnych 22 niskopodłogowych pojazdów.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?