Pojazdy mają długość 12 metrów. Maksymalna liczba pasażerów to 75 osób, w tym jest 28 miejsc siedzących.
Autobusy są wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są to magazyny energii przystosowane do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Jest także system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Oświetlenie kabiny pasażerskiej wykonane jest w technologii LED. Ponadto w kabinie znajdują się ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.
Z nowinek technicznych zastosowanych w pojazdach można wskazać panele fotowoltaiczne na dachu. W ramach zamówienia, dostawca będzie musiał przeszkolić kierowców oraz techników odpowiedzialnych za naprawy i obsługę autobusów. Koszt zakupu dofinansowanego w ramach tzw. Programu Gepard to 16 661 826,00 zł brutto.
Tyle dobrych wiadomości, bo nadal nie działają uliczne ładowarki, dzięki którym elektrobusy szybko się naładują. Kiedy to się zmieni?
- Pełne uruchomienie, po przeszkoleniu, powinno być możliwe w najbliższych tygodniach - mówi Hanna Pieczyńska. - Po przyjeździe elektrobusów także potrzeba czasu na odpowiednie przygotowanie pojazdów, zanim wyruszą na trasę. Będziemy przygotowywać się na opcję, w której będzie można rozpocząć korzystanie z ładowarek w mieście, ale także na sytuację, w której przez pewien czas pojazdy będą ładowane jedynie na zajezdni.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?