Szczeciński Szybki Tramwaj: Spawy były zły, szyny też były złe. Pasażerowie są bezpieczni?

Oskar Masternak
Wyniki ekspertyz nie pozostawiają wątpliwości co do przyczyn tak wielu usterek na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Teraz nadszedł czas na szukanie winnych całego zamieszania.

Miasto przedstawiło wyniki dwóch niezależnych ekspertyz w sprawie awarii torowiska, które od początku istnienia nękają SST.

Szczeciński Szybki Tramwaj rozpoczął od początku swojego istnienia przysparzał miastu, wykonawcom i podróżującym wiele kłopotów. Już pierwszego dnia funkcjonowania wykryto usterki sieci trakcyjnej. Z każdym upływającym dniem na wierzch wychodziło coraz więcej wad.

W listopadzie poprzedniego roku na moście Pionierów odpadł kilkunastocentymetrowy fragment szyny. W następstwie tego wypadku zlecono kontrolę 853 spawów na całej długości nowej inwestycji.

Czytaj więcej: Zobacz także: Szybki tramwaj nie pojedzie. Torowisko zamknięte

Inspekcja wykazała ponad sto wadliwych spawów, których naprawa zajęła prawie trzy tygodnie.

Dziś, cztery miesiące po wymianie części spawów poznaliśmy dwie ekspertyzy: firmy SGS wykonaną na zlecenie firmy Energopolu oraz Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, którą zamówiło miasto.

W krótkim oświadczeniu Urząd Miasta i Tramwaje Szczecińskich odnoszącym się do obu ekspertyz, informują o tym, że główną przyczyną usterek był „brak zachowania reżimu spawalniczego”.

Czytaj więcej: Pękające spawy na torowisku. Ekspertyza? To nie wina szyn

Zagłębiając się w szczegóły obu dokumentów można doszukać się również innych wykrytych wad. Przede wszystkim stal z której zrobione są tory nie odpowiada specyfikacji zamówienia.

Miasto oczekuje od wykonawcy inwestycji, czyli szczecińskiego Energopolu „konkretnej rekompensaty”.

Póki co Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM-u zapewnia o bezpieczeństwie pasażerów SST:

- Zostały wprowadzone ograniczenie prędkości do 40 km/h i bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Teraz czekamy na satysfakcjonującą nas ofertę wykonawcy - mówi rzecznik.

Firma ma czas do końca czerwca na poprawienie wszystkich wad.

Piknik nad Odrą w Szczecinie. Tłumy na Wałach Chrobrego [zdjęcia]

Gs24.pl

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

C
CiekawyŚwiata

Tak na marginesie "spaw" to może być po imprezie i jest to kolokwializm, często stosowany w języku potocznym. Jednak myślę, że w artykule powinno być użyte określenie spoina, które zresztą pewnie często się pojawia w jednej czy drugiej ekspertyzie. Patrząc jednak na tytuł artykułu w sumie nie spodziewam się więcej po autorze. Pozdrawiam

m
maciej 1979

ale ten glos ma kiepska redakcje, czesto widuje jakies bledy w tekscie oraz naglowkach, miernota

P
Pasazer

Ograniczenie do 40 to jaki to szybki tramwaj!!! Ktos powinien odpowoedziec za to wsystko

a
andrzej

Redakcjo, jak już pisać w zgodzie z "ortografią", to pisać konsekwentnie: sprawy były zły, szyny tysz były zły.

K
Krokodyl

Budowa torowiska SST to przykład braku nadzoru na inwestycją. Czy w trakcie prac nie można było zamówić ekspertyzę sprawdzającą jakość szyn i pierwszych spawów? Przy wielomilionowej inwestycji koszt takiej ekspertyzy to kropla w morzu. Wydano setki milionów i zostanie Szczeciński Wolny Tramwaj ( z ograniczeniem do 40km/h), do tego zapowiadają się wieczne problemy z torowiskiem.

Brawo niekumaci urzędnicy.

v
veto

"spawy były zły"

Polska język trudna język?

:angry:

v
v1

watch?v=DqH0HDr-u0A

Podwozie było złe!

 

M
Mario

Jaka rekompensata ??????????????
SST trzeba zamknąć !
Wykonawca ma to zrobić tak jak powinno być 
Za kazdy dzien obciążać wykonawce kosztamy transporu zastępczego

 

w
wkur n a wieczne błędy GŁO

SPAWY BY    LY ZŁY JAK TY GS,2 4 -analfabeta ?

s
szc

czy jeśli wykonawcy powiedzą przepraszam to miasto będzie usatysfakcjonowane - pewnie tak patrząc na rozwój sprawy od jej początku

G
Gość

Gamoniu popraw ten tytuł.....dziennikarzyna za dychę....pewnie podstawówkę ledwie skończył albo z Afryki jest :)

 
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3