Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj: Spawy były zły, szyny też były złe. Pasażerowie są bezpieczni?

Oskar Masternak
Wyniki ekspertyz nie pozostawiają wątpliwości co do przyczyn tak wielu usterek na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Teraz nadszedł czas na szukanie winnych całego zamieszania.

Miasto przedstawiło wyniki dwóch niezależnych ekspertyz w sprawie awarii torowiska, które od początku istnienia nękają SST.

Szczeciński Szybki Tramwaj rozpoczął od początku swojego istnienia przysparzał miastu, wykonawcom i podróżującym wiele kłopotów. Już pierwszego dnia funkcjonowania wykryto usterki sieci trakcyjnej. Z każdym upływającym dniem na wierzch wychodziło coraz więcej wad.

W listopadzie poprzedniego roku na moście Pionierów odpadł kilkunastocentymetrowy fragment szyny. W następstwie tego wypadku zlecono kontrolę 853 spawów na całej długości nowej inwestycji.

Czytaj więcej: Zobacz także: Szybki tramwaj nie pojedzie. Torowisko zamknięte

Inspekcja wykazała ponad sto wadliwych spawów, których naprawa zajęła prawie trzy tygodnie.

Dziś, cztery miesiące po wymianie części spawów poznaliśmy dwie ekspertyzy: firmy SGS wykonaną na zlecenie firmy Energopolu oraz Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, którą zamówiło miasto.

W krótkim oświadczeniu Urząd Miasta i Tramwaje Szczecińskich odnoszącym się do obu ekspertyz, informują o tym, że główną przyczyną usterek był „brak zachowania reżimu spawalniczego”.

Czytaj więcej: Pękające spawy na torowisku. Ekspertyza? To nie wina szyn

Zagłębiając się w szczegóły obu dokumentów można doszukać się również innych wykrytych wad. Przede wszystkim stal z której zrobione są tory nie odpowiada specyfikacji zamówienia.

Miasto oczekuje od wykonawcy inwestycji, czyli szczecińskiego Energopolu „konkretnej rekompensaty”.

Póki co Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM-u zapewnia o bezpieczeństwie pasażerów SST:

- Zostały wprowadzone ograniczenie prędkości do 40 km/h i bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Teraz czekamy na satysfakcjonującą nas ofertę wykonawcy - mówi rzecznik.

Firma ma czas do końca czerwca na poprawienie wszystkich wad.

Energopol wymieniał również szyny na ulicach Potulickiej i Narutowicza. Czy i w tym przypadku niedługo doczekamy się lawiny usterek?

Polecamy na gs24.pl:

Piknik nad Odrą w Szczecinie

Piknik nad Odrą w Szczecinie. Tłumy na Wałach Chrobrego [zdjęcia]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński