Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Mogą przyciąć pospieszne linie autobusowe

Marek Jaszczyński
Po uruchomieniu Szybkiego Tramwaju autobusów pospiesznych będzie mniej.
Po uruchomieniu Szybkiego Tramwaju autobusów pospiesznych będzie mniej. archiwum
Trzy warianty zmian w siatce połączeń, we wszystkich pasażerowie odczują likwidację pospiesznych linii autobusowych. To propozycje dotyczące tego, co się stanie po uruchomieniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Plany poznaliśmy w czasie debaty poświęconej systemowi komunikacji miejskiej Szczecina. Opracowanie koncepcji na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego dokonał zespół Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Dokument był gotowy w grudniu ubiegłego roku, ale do publicznej wiadomości został podany dopiero teraz.

Pierwszy wariant zakład likwidację linii B, D, E i F, a pozostawienie kursów autobusów A, C i G, ale na skróconej trasie. Drugi wariant zakłada likwidację wszystkich autobusów pospiesznych, ale uruchomienie nowego autobusu kursującego przez Autostradę Poznańską. Trzeci wariant zakłada również likwidację wszystkich linii pospiesznych, nowością miałaby być linia autobusowa z osiedla Kasztanowego przez Dąbie do Basenu Górniczego.

We wszystkich wariantach z tymczasowej pętli "Turkusowa" kursowałyby cztery linie tramwajowe: 2, 4, 7 i 8.

- Nie wyobrażam sobie wprowadzenia zmian bez konsultacji społecznych - mówi dr Wojciech Ignalewski z ZUT, który przedstawił koncepcję. - Najlepiej gdyby konsultacje odbyły się już w czerwcu. Na zmiany należy jednak patrzeć całościowo, a nie tylko w wycinku dotyczącym prawobrzeża.

Przypomnijmy, że w październiku ubiegłego roku pisaliśmy w "Głosie" o tym, że SST spowoduje wyeliminowanie niektórych linii autobusowych oraz ograniczenie liczby autobusów. Wówczas wśród mieszkańców prawobrzeża podniosły się głosy oburzenia. Wielu z nich straciłoby szybki transport z prawobrzeża na lewobrzeże. W przypadku likwidacji autobusów pospiesznych będą musieli przesiąść się na zwykłe autobusy, które dowiozą ich do trasy SST i dopiero tutaj przesiąść się na tramwaj.

Obecnie realizowany jest pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2015 roku. Budowana nowa linia tramwajowa mieć będzie ok. 4 km długości i zakończy się tymczasową pętlą przy ul. Turkusowej zlokalizowanej w sąsiedztwie Osiedla Słonecznego i okolicach szpitala w Zdrojach.

Przypomnijmy, że w czasie pierwszej debaty dotyczącej Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która odbyła się wiosną 2013 roku, padło ważne stwierdzenie - po pierwsze, 80 procent pasażerów korzystając z SST musi być zadowolona i pokonywać trasę szybciej niż obecnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński