Szczeciński Szybki Tramwaj i awarie na nowej trasie [wideo]

Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Wyjaśniła się przyczyna awarii na najnowszej trasie tramwajowej łączącej lewo- i prawobrzeże. Teraz tramwaje jeżdżą bez przeszkód.

- Problemy na trasie SST były spowodowane niewyregulowaną siecią trakcyjną. W początkowych fazach eksploatacji wymaga ona stałego monitoringu i korekt - mówi Łukasz Kolasa z biura prasowego Urzędu Miasta Szczecin. - Te są robione na bieżąco.

Regulacji wymaga m.in. naprężenie sieci trakcyjnej. Chodzi o odcinki przejazdów pod nowo wybudowanymi wiaduktami na Hangarowej oraz Batalionów Chłopskich.

Do awarii doszło zaraz po tym jak rozpoczęły się regularne kursy tramwajów. 29 sierpnia na pętli "Turkusowa" doszło do złamania pantografu w swingu, kursującym na "dwójce".

W związku z koniecznością regulacji sieci ruch wstrzymano do godz. 14, a "dwójka" i "ósemka" kończyły trasę na pętli "Basen Górniczy". 31 sierpnia około godziny 18 w pobliżu przystanku "Jaśminowa ZUS" w kierunku Turkusowej nastąpiło uszkodzenie pantografu w kolejnym tramwaju.

Po godz. 19 wstrzymano ruch tramwajów na SST do końca dnia. Zaraz potem pojawiły się spekulacje na temat, co było przyczyną zdarzenia.

W celu wyjaśnienia przyczyn awarii Wydział Inwestycji Miejskich wezwał pilnie inżyniera kontraktu, wykonawcę robót oraz projektanta w celu ustalenia koniecznych prac.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
tramwaje szczecińskie

kto panu takich głupot naopowiadał nieprawda  jest ze tramwaje w/w tunelu Tatra nie mieszczą parametry są zachowane i zapewniam ze mieszczą się

P
Pan Głośny

Czy to prawda, że tym tzw. szybkim zakręcie w "tunelu", z powodu przechyłu niektóre tramwaje (Tatra) się nie mieściły? Chodzi o odległość do słupa. W przypadku, gdy tramwaj się przechyla w kierunku na słup (kierunek jazdy: do miasta), odległość górnej krawędzi  niebezpiecznie zbliża się do słupa. Zapewne bardziej tu chodzi o lusterka niż o górną krawędź. Lewe lusterka w Swingach w tym momencie akurat są bardzo małe i tu problemu nie ma. No ale co z Tatrą? Na Basenie Górniczym z tego powodu jeden słup wyleciał.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3