Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Budowa jest na półmetku. "Najtrudniejsze już za nami"

Marek Jaszczyński
Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przebiega na razie zgodnie z harmonogramem.
Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przebiega na razie zgodnie z harmonogramem. Sebastian Wołosz
Po roku prac przy Szczecińskim Szybkim Tramwaju wykonawca potwierdza wykonanie ok. 40 procent wszystkich zadań, w tym 80 procent najtrudniejszych dla wykonawcy robót mostowych.

Należały do nich m.in. budowa wykopu obudowanego pod torowisko tramwajowe i ścian szczelinowych oraz estakady w ul. Hangarowej.

Prace postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na odcinku budowy, od pętli Basen Górniczy do ul. Eskadrowej łącznie z mostem Pionierów przez rzekę Regalica, wykonano już montaż torowiska wraz z zabalastowanym tłuczniem, zamontowano również wszystkie słupy trakcyjne.

Ponadto powstały trakcyjne stacje prostownikowe "Jasna" i "Eskadrowa", przy których zakończono prace murarskie i rozpoczęto wykonywanie elewacji. Gotowy jest też tunel dla pieszych pod torem bocznicy kolejowej do EC "Dąbska".

W chwili obecnej trwają prace żelbetowe przy realizacji wykopu obudowanego oraz montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego estakady w ciągu ul. Hangarowej.

Szczeciński Szybki Tramwaj. Umowa podpisana [wizualizacje]

Rozpoczęły się również roboty palowe przy powstającej kładce dla pieszych na przystanku "Lotnisko". W celu umożliwienia przejazdu komunikacji miejskiej przebudowano ul. Batalionów Chłopskich tworząc jednokierunkowy by-pass.

- Podstawowym wyróżnikiem budowanej trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest bezkolizyjność wszystkich jego skrzyżowań z istniejącymi już drogami komunikacyjnymi. Zapewnienie spełnienia wymogów technicznych, z jednoczesnym dotrzymaniem harmonogramu zaplanowanych prac, wymagało od Wykonawcy przeprowadzenia nie tylko robót mostowych, drogowych, torowych, trakcyjnych czy ogólnobudowlanych, ale również w znacznym stopniu robót wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.

- Największym dla nas wyzwaniem były zadania związane z budową wykopu obudowanego tzw. "wanny", po której dnie będzie jeździł Szczeciński Szybki Tramwaj - mówi Dariusz Korpusiński, kierownik budowy SST, STRABAG Sp. z o.o.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński