Szczeciński Szybki Tramwaj. Budowa idzie zgodnie z planem

Marek Jaszczyński
Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko".
Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". Andrzej Szkocki
W ramach budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju trwają prace przy estakadzie na ulicy Hangarowej.

- Obecnie trwają prace przy wykonywaniu wykopu obudowanego - wykonano ponad 60 procent betonowania płyty dennej - mówi Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy Strabag Sp. z o.o. - Także wykonywany jest ustrój nośny estakady przy ul. Hangarowej, montaż zbrojenia i przygotowanie do betonowania.

Wykonano podbudowy oraz warstwę wiążącą na dojazdach do estakady w ul. Hangarowej. Odbywają się również roboty związane z montażem torowiska na ul. Hangarowej.

Trwa również montaż zbrojenia kładki dla pieszych na przystanku "Lotnisko". Ułożono także warstwę tłucznia i tory na odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". W ramach prac zabetonowano wiadukt i kładkę technologiczną przy ul. Batalionów Chłopskich.

W najbliższym czasie rozpocznie się wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej i zasypek za przyczółkami.

Dobiegają końca roboty wykończeniowe na stacjach prostownikowych Jasna i Eskadrowa. Wkrótce nastąpi montaż wyposażenia elektroenergetycznego tych stacji. Stacja prostownikowa Gdańska 2 jest w stanie surowym.

Rozpoczęto roboty wykończeniowe oraz wykonywanie fundamentów pod transformatory. Na ukończeniu są roboty związane z wykonywaniem przebudowy kanalizacji deszczowej, sieci gazowej i sieci elektroenergetycznej. Trwają roboty związane z przebudową kanalizacji sanitarnej w ul. Batalionów Chłopskich.

Lada dzień ma być też znany harmonogram prac przy przesuwaniu zabytkowej willi przy ulicy Batalionów Chłopskich 61.

Szczeciński Szybki Tramwaj to bezkolizyjne połączenie tramwajowe o długości 4 km, łączące prawo- i lewobrzeżną część miasta.

Inwestycja ma na celu skrócenie czasu dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszenie dojazdu do planowanych terenów inwestycyjnych.

Inwestycja ma zostać zakończona do wiosny 2015 roku i będzie kosztowała ponad 165 mln PLN brutto.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KOLEGA PRAWY BRZEG

I TAK TYM TRAMWAJEM NIE BEDZIEMY JEZDZIC  DUZO LUDZI MOWI ZE NIE BEDZIE  TO LEPSZE ROZWIAZANIE !!!!!!!!!!!!!

a
abc
W dniu 27.07.2014 o 10:26, Gość napisał:

Kiedy będzie znowu, normalnie przejezdna ul. Hangarowa?

 

wg terminu wszystko ma być gotowe przed końcem I połowy 2015... więc

 

Hangarowa będzie przejezdna NAJPÓŹNIEJ jeszcze przed kolejnymi wakacjami

c
cba
W dniu 27.07.2014 o 10:10, ciekawski napisał:

To kładkę można zbudować szybciej niż w 3 lata? Niemożliwe.

 

 

te, mądralski...


inna firma buduje tą kładkę, stąd punktualność...

 

po prostu różne firmy - różne terminy - różne punktualności.

Ł
Łukasz39

To dobrze, że na razie nie ma poślizgów. Oby tylko nie schrzanili sprawy z komunikacją (autobusy!) Cóż, miasto wchodzi na prawy brzeg. 

G
Gość

Kiedy będzie znowu, normalnie przejezdna ul. Hangarowa?

y
ytr
W dniu 27.07.2014 o 09:26, GrzeTom napisał:

Może autor choć raz przeczyta co napisał. Podpis pod foto: "Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". (fot. Andrzej Szkocki)" rewelacja !

 


Może autor choć raz przeczyta co napisał. Podpis pod foto: "Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". (fot. Andrzej Szkocki)

" rewelacja !

ciekawym kiedy te ciule dowiedza sie o istnieniu czegos takiego, calkowicie darmowego zreszta, jak libre office, literowki sa dopuszczalne dla nas, komentujacych ale nie dla "dziennikarzy"a co do tresci-dlaczego 4km torowiska kosztuje 165 mln, skoro remont 402 goleniow-kolobrzeg z lacznica na lotnisko kosztowal ponizej 60??

c
ciekawski

To kładkę można zbudować szybciej niż w 3 lata? Niemożliwe.

G
GrzeTom

Może autor choć raz przeczyta co napisał. Podpis pod foto: "Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". (fot. Andrzej Szkocki)

" rewelacja !

Dodaj ogłoszenie