Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Rower Miejski. Miała być rozbudowa floty jednośladów, nic z tego nie wyszło. Wiemy, co się stało

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Na rowery cargo w ofercie Bike_S będziemy musieli jeszcze poczekać
Na rowery cargo w ofercie Bike_S będziemy musieli jeszcze poczekać archiwum gs24.pl
Nie ma pieniędzy na rozbudowę Bike_S. Na jednoślady transportowe, do jazdy we dwoje, czy dla młodszych entuzjastów dwóch kółek, będziemy musieli jeszcze poczekać.

Rowery cargo ma m.in. Łódź. To jednoślady z zamontowaną z przodu skrzynią, w której przewozić można ciężary ważące do 100 kilogramów. Skrzynie wyposażone są również w pasy - w środku usiąść może nawet czwórka dzieci. Przygotowano dla nich składane ławki. A Szczecin? Nie ma u nas tandemów, rowerków dziecięcych, rowerów bagażowych.

Jesienią 2021 roku - na łamach "Głosu" - spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne, zarządzająca rowerem zapewniała o wzbogaceniu oferty miejskiego roweru o wspomniane typy rowerów. Czas mija, a z obietnicy nic nie wyszło. Sprawą zainteresował się jeden z radnych.

- 1 marca tego roku minął równo rok, od kiedy na ulicach naszego miasta pojawił się system roweru miejskiego IV generacji. W ramach przygotowywania nowej odsłony roweru miejskiego, zapowiadano wdrażanie go w kilku etapach. Po dostawie pierwszych 800 rowerów, mieliśmy doczekać się etapu drugiego w ramach którego oferta roweru miejskiego miała w końcu powiększyć się o rowery dla dzieci, rowery cargo, tandemy czy rowery z fotelikami do przewożenia dzieci. Do chwili obecnej takich pojazdów w ofercie roweru miejskiego nie ma - napisał w interpelacji Przemysław Słowik, radny Koalicji Obywatelskiej.

Wiemy, co jest przyczyną opóźnienia w rozbudowie systemu. Pieniądze.

- Przychody z funkcjonowania systemu BikeS IV generacji w okresie od marca 2022 do lutego 2023 wyniosły 1 231 912,24 złote. Natomiast całkowite koszty funkcjonowania systemu w tym okresie wyniosły 3 055 281,12 zł. Z powodu niższych wpływów z tytułu wypożyczeń rowerów w bieżącym roku plany inwestycyjne dotyczące zakupu rowerów typu tandem oraz do przewozu dzieci zostały przełożone na drugie półrocze bieżącego roku - wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.

Wiemy również, ilu użytkowników liczy szczeciński system roweru miejskiego. Obecnie to 19963 użytkowników, z czego aktywnych jest 4697.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński