Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński rower miejski Bike_S zakończył drugi sezon. 541 tys. wypożyczeń [podsumowanie]

mj,red
Dziś wieczorem rowery zjeżdżają do magazynu. Ostatnie ok. godz. 22.Z tej okazji garść statystyk i komentarzy.
Dziś wieczorem rowery zjeżdżają do magazynu. Ostatnie ok. godz. 22.Z tej okazji garść statystyk i komentarzy.
Zakończył się drugi sezon Bike_S, pierwszy w pełnym wymiarze dziewięciu miesięcy. Szczeciński Rower Miejski był wypożyczany 541 tysięcy razy. Na jednoślady wsiądziemy znowu 1 marca 2016 roku.

Kończymy drugi sezon Bike_S, pierwszy w pełnym wymiarze dziewięciu miesięcy. Wynik: 541 tys. wypożyczeń.

Dziś wieczorem rowery zjeżdżają do magazynu. Ostatnie ok. godz. 22.
Z tej okazji garść statystyk i komentarzy.
541 tys. wypożyczeń to wynik nieco lepszy od oczekiwanego (zakładaliśmy 500 tys.). Rok temu przez 100 dni wypożyczeń było 202 tysiące.

Uwaga: Zaokrąglony wynik listopada na podstawie danych za 29 dni tego miesiąca.

W maju padł miesięczny rekord w historii Bike_S – ponad 84 tys. wypożyczeń. Kiedy jest ciepło i słonecznie popularność Bike_S rośnie, maleje wraz ze spadkiem temperatury. Przerwa zimowa ma uzasadnienie z dwóch powodów: po pierwsze to czas potrzebny na gruntowny remont mocno eksploatowanych rowerów. Po drugie: koszty utrzymania (serwis, infolinia, alokacja) są mniej więcej stałe, ale poziom wykorzystania całego systemu zimą byłby cztery a może pięciokrotnie mniejszy.

Ranking stacji pod względem wypożyczeń

Najpopularniejszą stacją pozostaje niezmiennie stacja nr 16 przy Placu Żołnierza Polskiego. W tabeli podajemy średnią dzienną wypożyczeń od początku sezonu.

Największa różnica między liczbą wypożyczeń i zwrotów jest na stacji przy Rondzie Giedroycia (+23). Stacja ta w klasyfikacji zwrotów zajmuje siódme miejsce, a w wypożyczeniach jest dopiero dziewiętnasta. Druga z największą amplitudą stacja przy Moście Długim (+16) jest szósta w zwrotach, a 18 w wypożyczeniach.

Dlaczego przewaga zwrotów jest tu tak ogromna w porównaniu z innymi stacjami.

Obie są położone niżej niż centrum, co sprawia że chętniej do nich zjeżdżamy niż z nich ruszamy pod górę. Ponadto generalnie z rowerów miejskich chętniej korzystamy w szczycie popołudniowym niż porannym. Rondo Giedroycia i Most Długi to stacje skrajne o charakterze przesiadkowym. Wiele osób po południu dociera tu z różnych stron miasta rowerami miejskimi, by przesiąść się na tramwaj albo autobus.

Trzecia najbardziej nierówna stacja znajduje się na Placu Grunwaldzkim (-8). Tu przeważa liczba wypożyczeń. Być może dlatego, że Plac Grunwaldzki jest centralnym punktem na mapie lewobrzeżnego Szczecina i rowerem stąd możemy pojechać „po coś” we wszystkich kierunkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Szczeciński rower miejski Bike_S zakończył drugi sezon. 541 tys. wypożyczeń [podsumowanie] - Głos Szczeciński

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński