Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński gigant otwiera nowy magazyn agro w porcie gdyńskim

Jarosław Dziedzic
OT Port Gdynia jest częścią Grupy Kapitałowej OT Logistics od połowy 2014 roku. To w pełni uniwersalny terminal drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro.
OT Port Gdynia jest częścią Grupy Kapitałowej OT Logistics od połowy 2014 roku. To w pełni uniwersalny terminal drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. OT Port Gdynia
OT Port Gdynia, należący do notowanej na giełdzie szczecińskiej spółki OT Logistics, uruchomił w gdyńskim porcie magazyn ładunków agro, który zwiększa potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie. Zrealizowana inwestycja ma wartość 5 mln zł.

Nowy magazyn, o lekkiej konstrukcji, jest dedykowany do obsługi statków klasy „Panamax” przy Nabrzeżu Rumuńskim na terenie terminalu OT Port Gdynia. Pozwoli na składowanie do 18 tysięcy ton ładunku. Całkowita powierzchnia magazynu to 4,4 tys. metrów kwadratowych, a kubatura brutto to ponad 51 tysięcy metrów sześciennych.

Inwestycja w nowy magazyn ma istotne znaczenie dla gdyńskiego portu i wpisuje się w realizację strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics.
- Jako Grupa dążymy do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku – informuje Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia.

Inwestycja w magazyn pozwoli nam lepiej obsługiwać klientów i docelowo doprowadzi do zwiększenia raty przeładunkowej w zakresie towarów agro w OT Port Gdynia, który pierwotnie zajmował się obsługą ładunków drobnicowych. Kolejną inwestycją w porcie będzie włączenie do użytku kolejnego, czwartego już ciężkiego dźwigu do obsługi ładunków masowych, co nastąpi w maju.

OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2%. Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8% r/r. W gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego terminalu na Bałtyku, dedykowanego ładunkom agro, nie licząc portów rosyjskich.

- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych. Wierzymy, że niebawem będziemy mogli przejść do etapu przygotowania do budowy – powiedział Zbigniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.

Zobacz także: Plany rozbudowy OT Port

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński